onsdag 14 mars 2012

varning!

imorgon... ja antagligen redan nu... kommer vitlöksdoften från mig att vara omöjlig att undgå... råkade frångå min lilla regel om att inte äta bönor och kikärter osv. (bara pga relativt högt kolhydratsinnehåll)... har liksom slarvat så mycket i övrigt så lite hummus kändes inte så farligt...

älskar hummus... gör min väldigt enkelt

1 burk kikärtor (häll av och skölj)
1 vitlöksklyfta
2 msk vitvins vinäger
2 msk olivolja
½ tsk flingsalt
peppar
persilja

häll allt i en bunke, go bananas med mixerstaven och voila! hummusen är klar... jag äter min direkt ur bunken med sked... blir en hel middag! Sånt som man bara kan göra när man är ensam hemma kanske... fast knappt då heller för vitlöksdoften avslöjar en... eller så skriver man om det i en blogg som vem som helst kan läsa och så har man avslöjat sig ändå, för folk man, pga geografi inte skulle riskera att avslöja sig för...

så här i efterhand... eller i slutet av inlägget... så skulle man kunna säga att varningen inte bara gäller vitlöksdoft utan även att denna bruttan är ganska så korkad... fast förhoppningsvis på ett lagom charmigt vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!