onsdag 28 mars 2012

nämen, var tog tiden vägen?!

Satt och förundrades över att klockan inte var mer än strax efter nio... tills för en yttepytteliten stund sedan... då var klockan helt plötsligt 22:20... vad hände med den där timman-ish jag hade till förfogande alldeles nyss? Nog för att man säger att tiden går fort när man har roligt, men sååå roligt har jag inte haft... jag har till och med gråtit en skvätt eller två... tre... sju till och med...

sitter och försöker avgöra om jag ska hålla tal... vet inte om jag har något vettigt att säga... men inser att det är en väldigt gammal vän... så egentligen har jag en massa vettigt... om nu klädpoker någonsin blir vettigt... att säga... men alla minnen och sånt får det att gråtas i ögonen... varför vet jag inte riktigt... kanske för att jag inser hur stor betydelse han spelat i mitt liv? och hur lång tid han faktiskt spelat den stora delen betydelse i livet... så återigen frågar jag mig, var tog tiden vägen?

Den här tjejen ska ta den rakaste vägen i säng... bums, nu meddetsamma! Och om det blir något tal eller ej... gissar att det är jobbigt att sitta och lyssna på någon som grinar fram det hela... kanske får tänka om... fega ur, ta den enklare vägen... inte den enklaste, men en lite enklare! och nej, det innefattar inte något av följande:

1. Skriva en sång och sjunga upp
2. Skriva en musikal och spela upp (vilket ju hade gjort 1a alternativet till en lightversion väl värd att överväga faktiskt)
3. Göra en rip off av scenen i Love Actually där killen håller ett tal genom att hålla fram stora pappersark med kort text och Holy Night i på cd-spelaren i bakgrunden. (fast den hade ju minimerat betydelsen av att jag grät eller inte...)

vi får se hur det blir... kanske blir det pannkaka av alltihop... kanske inte!

Nu - God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!