tisdag 27 mars 2012

Lunchlåda!

Är så nöjd va! Inte nog med att maten är galet god, jag hann fota den imorse också, medan den fortfarande såg apptitlig ut... dvs. innan jag la locket på!

dagens lunchlåda: fiskgratäng med grönmögelost och ångkokt broccoli



How to do it:
Lägg bitar av vit fisk (torsk typ) eller två fiskblock (a 400g) i en ugnsfast form)
dela en ädelost (typ kvibille ädel, 140g) i bitar, häll i en bunke tillsammans med Creme fraich (5dl) och ½dl grädde och vispa samman alltihop med elvisp till en någorlunda slät röra. Bred röran över fisken så den täcker, låt gå i ugnen 175grader kanske (tror jag körde varmluft) i 30min...

ångkoka broccoli... smaskens och bättre ur näringssynpunkt än kokt...

1 kommentar:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!