måndag 26 mars 2012

Nytt liv... igen... igen

För vilken gång i ordningen vet jag inte...

Hur många gånger har du "börjat ett nytt liv?"
Hur många av dessa gångerna har ditt "nya liv" börjat en måndag??

Själv har jag tappat räkningen för länge sen... och sedan tappade jag räkningen på hur många tappade räkningar jag hade... varför lär man sig aldrig? Varför är det så svårt att leva sådär sunt och hälsosamt som gör att man iallafall närmar sig den kroppen man vill leva med... den där kroppen man är nöjd med...

Eller förresten, jag måste slänga in en liten rättelse där... det är egentligen inte så svårt att leva sådär sunt... det svåra är att ta tag i det hela, att börja och sedan att inte trilla ur sundheten... att inte tappa fotfästet när frestelserna är många och överrumplar en...

Själv har jag, som jag skrev i förra inlägget, börjat ett nytt liv idag... hittills har det gått bra... frestelserna hopar sig inte riktigt än... och jag dricker en sabla massa vatten... jag var smart nog (jo, plötsligt händer det!) igår och storhandlade när jag ändå fick lov att unna mig, så jag slipper åka och storhandla ikväll efter gymmet... hungrig och dan liksom... utan motståndskraft mot frestelserna...

förhoppninsvis tappar jag några "vatten-kilon" nu i veckan... sådana "tappade" kilon gör alltid lite underverk för motivationen... sporrar till att fortsätta kampen mot frestelserna! "Upp till kamp!" säger jag!

6 kommentarer:

  1. Jag startar ett nytt liv så gott som varje måndag :) Men den sensate veckan har det gått ganska bra så nu har jag fått upp hoppet igen!

    "Upp till kamp!"

    ...och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kör vi min vän! Nästa tisdag funderar jag på att ge mig ut och springa... ska fröken följa med??!
      kram!

      Radera
    2. Öh... Springa...? Nu är det just tisdagar jag har PT-träning, annars hade jag givvetvis följt med :)Men jag är ledig för spring på måndagar och torsdagar... Och faktiskt söndagar också för att lämna en liten öppning :)

      Kram!

      Radera
    3. haha, PT-träning är viktigt så okej... men måndagar och torsdagar har jag ju pass... söndagar! Vi kan väl kolla på det?! =) kanske blir vår nya grej!

      Kram!

      Radera
  2. Jag borde nog börja ett nytt liv. Kanske gör det på onsdag. Jag är säker på att du lyckas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va du är snäll som har sån tro om mig!

      Onsdagar är en kalasbra dag att starta på, minst lika bra som måndagar!

      Upp till kamp! och kram!!!

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!