onsdag 14 mars 2012

håll i er!!!

jag har tänkt på en sak! jo, jag vet, det händer inte allt för ofta direkt... man får liksom vara glad för det lilla när det gäller mig...

är fortfarande lite fashinerad över det här med gips och så... framförallt så värmde det mitt designer-hjärta att det fanns så många färger att välja mellan! Det är ju riktigt spex kan jag tycka! MEN, mitt i allt spex kan jag inte låta bli att förundras över varför den ribbstickade bomullstuben man har närmast huden och som kikar fram i kanten BARA finns i vitt...

En av bomullens sämre egenskaper som fiber är att den drar åt sig smuts... vet du hur fräscht en yta som drar åt sig smuts blir efter två veckor? inte alls faktiskt... på vitt syns allt... vore det inte superkäckt om  tuben gjordes i svart istället?! Det finns ju svart 1x1rib-tub... muddar och sånt brukar vara av detta... jag förstår också att det är en kostnadsfråga, MEN köper man in tillräkligt mycket så borde det bli lika billigt som om man köpte samma mängd i vitt... och spräcker man budgeten pga det så får man kanske se över antalet färger man erbjuder på "gipset" (det är inte gips utan en klibbig gasbinda som härdar när man blöter ner den i vatten... har ingen aning om vad det heter) och spara in på en färg där istället!

tror bannemig jag ska ta och kontakta någon på landstinget om detta!!! såhär kan vi ju inte ha det! Dessutom vore det mer hygieniskt om själva tuben gjordes i polyester eftersom det torkar snabbare och inte alls suger åt sig fukt och smuts... någon som vet vart man ska vända sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!