torsdag 15 mars 2012

man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken...

... men ett litet hoppla! kan man få utbrista när man går längs med den iallafall, bäcken alltså! Pratade med K igår i telefon, min promenadkollega och tillika vän... vi har länge sagt att vi måste återuppta våra morgonpromenader... så fort det blir lite ljusare... efter sportlovet... osv. nu när till och med Frankrikes sportlovsperiod är till ända kände vi att det var dags. 05:40 imorse fick jag ett sms "Are we on?" så vid sex-tiden möttes vi i backen, båda efter ett klädinferno på varsitt håll... tramp, tramp och sedan, en sisådär +6km och drygt timma senare känns det fantastiskt!

Inte riktigt samma kick i stegen som på den gamla goda tiden när vi gick 90min varje gång... men jag kände att det är lite magstarkt att låta klockan ringa 04:40... jag är för trött för det just nu... har nog lite för många långa dagar... men någon timma några dagar i veckan känns lagom!

God morgon!

3 kommentarer:

  1. Morgonpromenader är så underbart.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Uppe med tuppen! :-) Ha en riktigt bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  3. härligt! men svårt att ta sig ur sängen den tiden...? eller?

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!