onsdag 7 mars 2012

några timmar senare...

alltså, jag vill inte klaga... men om man jämför bara rent tidsmässigt så gick det jävligt mycket snabbare hos läkaren i Frankrike än här hemma... jävlar vilken apparat... och då hade de bara min trasiga arm att utgå ifrån... allt jobb gjordes från scratch så att säga... idag klagade den första läkaren på att jag hade gips runt hela armen och inte bara en skena... INNAN hon ens hade kollat mina plåtar eller läst den franska läkarens utlåtande...

remiss till röntgen... vänta i tomt väntrum på min tur... remiss till ortopeden... vänta i tomt väntrum på min tur, får träffa en undersköterska som förvisar mig till ytterligare ett väntrum, lika tomt som de två senaste... får träffa en ny läkare och så får jag en ny tid för att gipsas om om en vecka... för gipsskena kan jag inte ha om jag ska köra spinning... och jo, det tänker jag göra... ska inte förtvina rent konditionsmässigt bara för att armen är lite bruten...

Den sista läkaren var dock jättetrevlig! Och min fraktur är tydligen väldigt bra... men det är ju så jag jobbar tänker jag... ska man göra det så ska man göra det snyggt och ordentligt! Kunde man gjort det med lite mindre väntetid i något färre väntrum så vore det ju toppen... fyra olika väntrum känns väl ändå lite overkill? Fast vad vet jag, jag har ju ingen koll... är ju, ta i trä, galet förskonad från just sjukvården... tycker bara det känns lite tungrott...

3 kommentarer:

  1. Va´ bra att det är så bra fixat från första början att de inte behöver göra några ingrepp på nytt här hemma! Fast de har väl en viss vana av brott på olika typer av ben i Val d´Isère:-) Vad hette läkaren på ortopeden?
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Den där väntan och slussande hos läkare är urtrista

    SvaraRadera
  3. Jösses vad segt med all väntan..! :-O

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!