torsdag 22 mars 2012

Äntligen!!! Finally!!! Som jag har längtat!!!

äntligen har jag den i min ägo... skivan jag gått och väntat på skall släppas sedan i juli förra året... så galet bra! Och nej, det är faktiskt inte en hemlig skiva med Håkan Hellström... vet att det är lätt att tro det... men det är nästan bättre än så... eller ja, iallafall lika bra!... Kristoffer and the harbour heads, hade releasefest för sin nya skiva på Jazzhuset i stan ikväll... vet att jag skrivit om dem tidigare, de spelade bl.a på Göteborg for Japan-konserten i Haga-kyrkan förra påsken... i somras var vi och kollade på dem när de spelade på Slussens pensionat... och ja, sedan dess har jag gått och längtat och väntat på att skivan skall komma...

Så himla skönt att inte behöva hitta på egen text och melodi till en låt som redan finns! Känns ju lite fånigt liksom!!! Nu kan jag lyssna varje dag! Fick lite skrämselhicka när jag insåg att jag nu kommer behöva byta skiva i bilen... H-H - Det är så jag säger det... kanske hans bästa skiva... tror det... egentligen vet jag inte... för sedan jag började lyssna på denna har jag inte kommit vidare... den är helt fantastisk! Men men, nog om den...

Och jag vågar faktiskt säga att jag tror att jag kommer att tycka samma om denna... tycka mycket om den alltså... Nöjesguiden gör ju det iallafall... och skam vore det annars! Själv kan jag för lite för att kunna slänga mig med termer om vad som är bra och dåligt... jag vet vad jag gillar... detta gillar jag mycket!

Kristoffer and the Harbour Heads . Little goes a long way
Just denna skivan är en limiterad utgåva, numrerad och allt, illustrationer och handgjort omslag osv. Men självklart kommer den att finnas i handeln också! Som vanlig skiva... hur grym som helst... Bulls wolves and grizzly bears... min absoluta favorit... hittar inte den på youtube... (vilket i sig verkar vara en trend just nu) men många av låtarna, framförallt just den, Bulls, wolves and grizzly bears, finns HÄR! Helt lovely!!!

Men denna är också helt galet bra!!!



Tack för en jättetrevlig kväll och spelning! 

och jodå, det går fortfarande att ställa frågor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!