tisdag 27 mars 2012

Nya träningsrutiner...

Idag är det sista dagen med dräktsömnad för denna terminen, så nästa vecka ska jag försöka få in lite egenträning på tisdagarna... blev sugen på att ge mig ut och springa sedan så många av er skrivit om just det... suget brukar dock vara starkare innan än under själva upplevelsen... men denna våren är kanske våren då jag kommer över den där tröskeln en gång för alla... det vore käckt!

Har ju en teori om varför man förbränner så bra när man springer... man springer ifrån de där fettcellerna man "tappar" istället för som på spinningcykeln då man tappar fettcellerna också, men eftersom de faller rakt ner så vispar man runt i dem och de sugs tillbaks in i kroppen igen... men det stämmer ju självklart inte egentligen... det är mer ett sätt för mig att motivera mig till att springa också... Skulle behöva fler såna där motivationsgrejer känner jag... det är liksom trögt att ge sig ut och upp till spåret...


motivationen, where are you??!!

hur gör du för att motivera dig? Vad får dig att snöra på dig skorna och ge dig ut i spåret?? Tips mottages tacksamt!!!

4 kommentarer:

  1. Motivationen tryter nog för alla ibland!
    Ibland vinner (tyvärr) latmasken, men andra gånger tvingar jag helt enkelt ut mig själv för jag VET att det är helt underbart när passet är avklarat! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Latmasken vinner typ alltid om jag inte måste träna för att andra är beroende av att jag är på plats... den där underbara känslan måste jag hitta igen... för visst är det så... jag har bara glömt av hur det känns! =)

      Radera
  2. Bästa motivationen tycker jag är att träna nåt som man tycker är roligt tillsammans med nån man tycker om :) Tycker man inte om löpning, spinning (varför nu nån skulle ogilla det) eller nåt annat så är det väldigt lätt att tappa motivationen

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller helt med dig! Jag måste bara hitta någon att tycka om helt enkelt! (fast på spinningen älskar jag ju alla! =D)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!