torsdag 29 mars 2012

kost och träning - dag 4

så jäkla nöjd med dagens träning... men det bästa tar jag nog och sparar till sist...

Maten...

Frukost - Grädde, grekisk yoghurt, hallon och blåbär + frön. + 1 hårdkokt ägg
Lunch -  fiskgratäng och ångkokt broccoli
Mellanmål - 2 hårdkokta ägg
Middag - fiskgratäng och ångkokt broccoli
0,5dl cola light, 150g blandade nötter (naturella)

Vatten och kaffe/te skriver jag inte in, jag dricker nog lite för lite vatten, men försöker tänka på att mängden skall ökas... kaffe dricker jag två-tre koppar om dagen, men i stort sett bara när jag är på jobbet... så vet ni!


Dagens träning:
6,5km powerwalk (1h 10min)
Core30
Cykel60

torsdagar är jag alltid väldigt trött när jag kommer hem... undrar varför! Men det känns väldigt bra att ha kommit igång igen... idag var godissuget lite större på dan än vad det varit de senaste dagarna... på kvällen är det alltid större än så länge... därav nötterna... det är ett gissel att åka och handla efter att man kört två pass! Borde vara förbjudet!

Någon undrar säkert hur jag kan säga att jag börjat mitt nya, sunda liv och sedan "hälla"i mig grädde... jag äter ju, som ni säkert förstått efter LCHF-principer, fast utan att gå helt bananas och äta typ ister till lunch... om man nu gör det enligt LCHF... det är faktiskt det första sättet som fungerat för mig för att bli kvitt mitt värsta sötsug... när det väl är borta tänker jag gå över till mer nyttigt fett, mer proteiner och sådär, men det löser jag inte nu, inte utan att nästintill bruka våld på mig själv för att övervinna sockersuget!

Och jo, jag har kommit en liten bit i kampen... Maxi hade godisställ överallt... för 29:90kr/kg... lockande såklart... men nä, nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!