tisdag 4 december 2012

snöskottning - check!

japp, idag var det bara att gå upp tidigt, ge sig ut i snöyran och plocka fram stora skyffeln... strax innan halv sju var jag ute och for runt på planen och trottoaren utanför vårat hur... tydligen är det ju så att om någon halkar och bryter sig halvt fördärvad på den delen av trottoaren som går längs med våran fastighet så är det vårat fel och vi kan bli stämda... ???... är det USA vi lever i?

Never the less, så sägs det vara och ja, det är väl bara att skotta, sopa, sanda och ha sig! HSB, som jag tror är de som har huset bredvid vårat verkar inte lyda under samma lag... för inte fasiken var det någon utanför där och tog bort så mycket som en snöflinga på hela tiden jag befann mig ute...

Men jag måste säga att jag är så glad över att snön äntligen kom! Jag gillar verkligen det här! Tycker det är sabla mysigt. Ja, även strax innan halv sju faktiskt! Bra med kläder på, grym musik i öronen (First Aid Kit körde jag idag) och goa vantar... då är det bara att skotta på! tog drygt en timma, men det blir ju en bra genomkörare för kroppen! Härlig tisdag! Ja, verkligen, efter jobbet ska jag iväg och repa... lovely!

Vad har du för planer för dagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!