måndag 17 december 2012

på riktigt!?

Klockan är strax över två och jag kan inte sova... det hade varit galet gott att göra det nu annars, nu när det bara är en sisådär fyra timmar tills klockan ringer och man ska gå upp... galet gott hade det varit att ha sovit de där drygt två timmarna man skulle kunna ha sovit om man hade somnat när man gick och la sig också... tre, om jag hade gått och lagt mig när jag först började tänka på att man nog borde gått och lagt sig...

men det  är precis som om jag har vridit dygnet... vore sabla bra att vrida tillbaks nu! Det tycker jag hade varit bra för framtiden!

Känns som om jag har testat allt liksom... det vill inte funka... antagligen för att jag tänker att det inte funkar...   Har tex. en mindfullness-app som man kan göra meditationsövningar med... den har jag testat... den brukar jag somna som en sten utav... särskilt kroppsscanningsövningen... men då man hela tiden skall förnimma kroppens olika delar och min kropp just nu känns lite sådär feber/förkylnings-öm så är det sisådär gott att förnimma någon del av den alls...

och nä, jag vet, sittandes med datorn i knät och pula ihop ett inlägg lär inte göra den där sömnen mer lättfångad för stunden... men jag behövde liksom byta miljö... behövde tänka på annat, förflytta mig en smula och aktivera mig.

Förhoppningsvis gjorde detta susen... förhoppningsvis sover jag skiten ur kudden om bara några minuter... det hoppas jag att du gör just nu... ja inte när du läser detta såklart... vill ju inte vara så tråkig att du somnar... däremot vill jag vara så tråkig att jag somnar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!