måndag 24 december 2012

så, då var det klart!

Jag är redo för julen... så redo man kan vara faktiskt... granen är klädd, julgodiset gjort, den första skinkmackan (eventuellt den enda för min del) äten och ja, uppesittarkvällen är till ända! Egentligen, om jag ska vara riktigt ärlig så är det nog denna kvällen jag gillar allra bäst med julen... kvällen före allt... när man pysslar och grejar, fixar och trixar och bara äter sådär lagom med mat...


Det är ju denna kvällen skinkan är som godast, granen blir som finast, julmusten smakar gott och allt är sådär lagom... man har allt framför sig dessutom... jag dricker bara julmust till just första skinkmackan... bara för att man ska... egentligen tycker jag inte det är sådär görgott... men det hör ju liksom till!

På tal om årets gran, den är så kort och tjock va! Supersöt och jag kunde sätta dit stjärnan i toppen utan att ens stå på tå! Full med fina julgranskulor som jag samlat på mig under årens lopp... är ju lite tokig i att köpa julgranskulor... och ja, nertill är det bara skräpkulor, ifall lillskrutten skulle få för sig att gå bananas i julgranen när han kommer hit om några dagar!

Och ja, jag är överlycklig över att det blev en vit jul även här på västkusten!!! Fantastiskt! Synd att det inte varit snö längre så man kunde åka skidor imorgon... det gjorde vi för två år sedan, pappa och jag... en helt underbar stund på dagen!

Men nä, nu ska det sovas... måste bara skriva klart min version av tomten-dikten till imorgon... har ju blivit något av en tradition att göra det till jul... inte alla sjuttioelva verserna... men några ska jag nog få till! Sov så gott allihop!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!