tisdag 7 februari 2012

tankar kring salami

ja faktiskt! Är fortfarande inne på den här plock-mats-svängen... mest för att det finns en massa sådant i kylskåpet... tror jag... eller så är det för att jag faktiskt gillar att äta med händerna... när jag var i Indien förra våren var jag helt överlycklig när det skulle ätas med händerna... allt smakar bättre då på något vis... så ock salami... fast det åt jag aldrig i Indien... nu blev det snurrigt...

Igår, när jag gjorde min handla-på-tom-mage-handling så fick jag ju med mig en massa sånt som man bara kan öppna-paketet-och-stoppa-i-munnen-mat... bland annat salami... förra gången jag köpte sådan salami tog jag pepparvarianten... denna gången blev det brie-salami... det sägs ju att det är viktigt att man äter en varierad kost menar jag... men jag måste säga att jag föredrar pepparsalami... för det första så vet man direkt att det är det man är på väg att stoppa i munnen... de svarta prickarna på kanten avslöjar liksom... sedan så smakar det bannemig peppar... men denna smakar ju kanske brie... men man kan inte vara riktigt säker... nästa gång blir det peppar igen... inte för att briesalamin var äcklig, det var den absolut inte, men för att pepparsalamin står för vad den är... briesalamin försöker liksom vara något annat får jag en känsla av...

ja, men joråsåatte... det är tisdag... jag har tränat mitt tålamod med att sy hålsöm på min folkdräkt... idag igen... fortfarande den där jäkla kragen... trodde jag skulle bli klar med hålsömmen just idag, men nä... så kan det gå!

En annan sak bara, innan jag går och plockar av äggen från spisen (istället för fruktstund på jobbet har jag ju äggstund, dvs. 2 hårdkokta ägg... går åt en del ägg när man äter LCHF...) Kombinationen briesalami och sötmandel är inte något vidare värst kulinarisk... men det hade du kanske redan räknat ut?!

2 kommentarer:

  1. Grönpepparsalami är min favorit! Riktigt god! :-)

    SvaraRadera
  2. åh, det som är så gott med grönpeppar!!! Måste testa! tack för tipset!!! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!