tisdag 14 februari 2012

klar!!!

nä, inte med hela dräkten, men med den där hålsömmen som är på kragen... HELA vägen... hur många som helst... jag är klar! KLAR!!! Behöver inte sy en hålsöm till i hela mitt liv om det så inte är att jag känner ett starkt sug efter just det... underbar känsla... och lite tomt... nästa vecka ska jag brodera monogrammet... NRD ska det stå... Nina Rolfs Dotter... i en liten krans med några blommor... i tambursöm... i mörkrosa garn... jag har förgäves försökt få lov att göra det vitt på vitt... men då följer man ju inte mönstret och det är viktigt... och det tycker ju jag också, egentligen... så mina försök har egentligen varit ganska lama...


men ja, det är så gott iallafall, att ett stort steg är taget, och det har tagit väldigt lång tid... men nu är det liksom gjort... och det är bara att ge sig på nästa grej... och sedan nästa... och nästa... 

2 kommentarer:

  1. Jag säger det igen, W O W! Jag är sjukt imponerad. Av att du syr din egen dräkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, du är söt! Jag är mer förundrad över att jag faktiskt fortfarande håller på, att jag inte gett upp för länge sen liksom, det är annars ganska typiskt mig! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!