tisdag 7 februari 2012

saker som är svårt en tisdag som denna

att vara på två ställen samtidigt
att förlåta saker man tycker är oförlåtligt
att inse att saker man inte vill skall ske kommer att ske ändå
att gå upp med ett leende på morgonen när allt man vill är att sova lite till...

eller ja, svårt och svårt... men lite mer mindre lätt iallafall... men, mina vänner, det är tisdag idag... med en ordentlig plock-mats-frukost i magen (efter gårkvällens (?) missöde planeringswise mathandlandemässigt, och det nya curl-sprayet i håret är jag så redo som jag någonsin kan bli för en solig dag som denna..

de där två grejerna jag strukit över kom jag på inte passade in när solen skiner... de är likförbannat svåra, men behöver inte få ta så mycket utrymme idag liksom... Något som däremot tydligen tar utrymme är mina lår... vet inte fan vad jag ska göra med dem... Anja Pärsson ligger ju nästan i lä!


Som du ser så blev det inte sådär massor med lockar som man kanske kan förvänta sig av en spray som kostar nära på 200pengar... men jag hade inte heller direkt tid att jobba med det, håret alltså... så än ska jag inte skriva av det som en katastrofprodukt... kommer jag aldrig göra såklart, det luktar alldeles för gott för att skrivas ner!

känns som om det är läge för en lista idag också faktiskt... var ju ett bra tag sedan sist...



dagens låt: Veronica Maggio - 17 år, de spelade den på radion imorse och jo, jag tycker hon är riktigt bra
dagens dusch: lång... lite för lång för att ha snoozat över gränsen till vad som är rimligt, men det är så gott!
dagens frisyr: hängande och med försök till lockar... men luktar gott, det gör det!
dagens smink: nicht, nada, nothing...
dagens klädsel: marinblå twillbyxor med drakkedja i sidan, marinblått linne, marinblå/vit mönstrad stickad tröja, vit scarf, uggs
dagens planer: dräktsömnad ikväll...
dagens vill ha: sömn och en kram eller femton
dagens saknad: semester
dagens skoj: dräktsömnaden
dagens drog: sötmandel
dagens träning: nä, idag blir den nog bara mental OM jag inte faller för nyfikenheten på att testa den där Nike-appen (NTC) som jag råkade ladda ner idag)
dagens måste: ringa och boka tid med banken... lån som ska läggas om... usch va vuxet och tråkigt!
dagens dricka: vatten och kaffe
dagens mat: till lunch blir det coleslaw och ugnsstekt lax
dagens mående: trött men glad... och ganska nöjd också egentligen, måste bara få bitcha lite!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar din fina tröja!
    Och Veronica Maggio!

    SvaraRadera
  2. Tack! H&M som varit i farten igen! =)

    SvaraRadera
  3. Jag har också den appen. Har dock inte testat den än... :)

    SvaraRadera
  4. haha, Emma, det har inte jag heller... tänkte gett mig på den igår, men det verkade ju vara så krångligt alltihop!! Och att man ska behöva ta tiden hela tiden! orka liksom!!! =) men någon dag så!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!