måndag 20 februari 2012

seg... segare... måndag

ja, idag var det inte lätt att kliva upp... det var olätt kan man säga... svårt till och med... men nä, handen på hjärtat så var jag inte tillräkligt risig för att stanna hemma idag igen... det finns liksom inga andra symptom på mig än att jag är stel, trött som få och har en grym huvudvärk... tror jag drar upp axlarna och biter ihop käkarna när jag sover... tror jag spänner mig över en massa saker, även roliga som är lite skrämmande typ...

man kan säga att jag, när vi kommer hem från skidresan, ska boka tid hos en naprapat eller dyl. och få en rejäl genomgång av den här arma lekamen jag kallar min... det går tydligen inte att bara gå och  spänna musklerna, de behöver få sträckas ut och sägas åt på skarpen att de ska slappna av också... något jag inte gjort på länge, helt enkelt...

Något jag gjorde igår kväll, innan jag somnade var att måla naglarna... blåa med blått glitter över... supernöjd med hur färgen blev... vilket är något blåare än vad det ser ut som på bilden... tack söta Ting för tipset!

Använde nagellack från H&M, ("something blue" som första lager, "my perfect jeans" som andra lager) funkar jättebra med Seche Vite top coat över! Skulle nästan vilja påstå att ALLT funkar med Seche Vite top coat... det är helt fabulöst!

2 kommentarer:

  1. Ursnyggt. Ställer mig frågan, hur har vi klarat oss utan Seche Vite innan?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag känner att det nästan är lite som tideräkningen... före och efter Seche Vite liksom... har ingen aning faktiskt... mirakelmedel!!! ...tills det går åt skogen... för när det väl gör det så gör det ju det med besked... men då har man ju redan fixat nytt kanske... eller andra har nog redan... jag är dålig på att uppdatera naglarna! =)
    kram!!!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!