lördag 18 februari 2012

lördagscykel... en fantastisk upplevelse

för både kropp och själ! Jag vet att jag tjatar om det varje helg, hur fantastiskt roligt det är att köra pass, hur underbart skoj det är och hur grymma deltagare jag får lov att köra skiten ur varje vecka... Mina lördagar är heliga för mig, det är veckans absolut roligaste pass, tätt följt av de andra passen iofs... väldigt tätt ibland, så man nästan inte vet om man inte kollar målfotot... men lördagarna vinner alltid på gamla meriter... även när det inte är veckans bästa pass så blir det så ändå...

idag var det verkligen veckans bästa pass, full fokus från deltagarna, inga störande moment utan jag får köra passet så som jag har tänkt det från början till slut... vilket uppskattas enormt, både av mig och hela gänget!!! den där fokusen från min sida är det ju alltid lite sisådär med... fast egentligen har jag faktiskt full koll... men det blir roligare om det inte riktigt märks hela tiden... tror jag iallafall! eller... HELA tiden kanske är att ta i... jag har koll lite här och var... lagom sådär liksom! Så fräckt när man, återigen, har full fokus hela stretchen igenom och liksom kan ta på energin!!! och jodå, jag har tjatat på dem också om att de inte får missa hemtex-reklamen... både före och efter passet tror jag minsann jag fick med den detaljen!

Som alltid lite extra roligt med långväga gäster, älskar att ha dem med, som på den gamla goda tiden... älskar att ha alla mina lördagsdeltagare med såklart... och saknar verkligen folk när de inte är på plats... just nu känns det som om det skulle behövas ett tio-tal cyklar till för att lördagsgänget skall vara komplett och få plats hela gänget... hur farao ska jag klara mig utan dem i två veckor??? det tänker jag inte ens på... men jag kan inte lova att jag inte kommer vara på dåligt humör nästa lördag när vi sitter där i bussen och jag vet att de kör igång och jag inte är med...

Nu ska jag göra mig iordning och åka och ta med farmor till Allum. Vi ska köpa strumpbyxor och sån där lykta till eteriska oljor och värmeljus. Själv ska jag se om jag kanske kan få tag i ryggplatta och handledsskydd... men det får vi se!

snyggt när ögonen svänger sådär lite lagom trött liksom... då
kanske det är mig han är kär i ändå... Håkan Hellström, han sjunger ju det
i Jag är kär i den fulaste flickan i världen...
"Du vet, hon har skeva framtänderoch hon går som en studsande bollhennes ögon svängeråt olika hållfolk vänder sig omför hennes panna är så blekoch näsan e sneoch jag rår inte för demen jag är kär i den fulaste flickan i världen "
SKULLE faktiskt kunna vara så, tycker jag har alla attributen faktiskt!



Vad gör du denna lördagen?

2 kommentarer:

  1. I så fall har du konkurrens (inte för att jag gillar Håkan Hellström men...) Imorse var JAG nog den fulaste. Ha ha! Ingen vacker syn alls. Värre än ett par skelande ögon i alla fall. ;-))

    SvaraRadera
  2. haha, nä det tror jag faktiskt inte... till och med min farfar sa att jag var ful på den här bilden... och han är annars väldigt förlåtande! =)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!