fredag 17 februari 2012

alltså...

den här "mörk-choklad-dieten" jag håller på med...

börjar fundera på hur bra den egentligen är... eller mer vilka skador den faktiskt gör... för jo, såhär snart ett par månader in i dietandet så kryper det fram... baksidorna... vet du hur mycket mörk choklad smular??? MASSOR kan jag meddela!!! Jag har mörk-choklad-smulor-blir-smält-mörk-choklad-fläckar ÖVERALLT... på soffan, i ansiktet, på datorn... UNDER FÖTTERNA!!! Det har jag aldrig varit med om att en diet orsakat tidigare!



Men men, även solen har en baksida och medaljen har sina fläckar (antagligen av mörk chokla d)... i övrigt är den helt fantastisk! Ja, förutom att jag inte gått ner direkt mycket då förståss... men det hade jag inte gjort annars heller... min kropp låter sig inte luras så lätt tyvärr... men ja i övrigt mår jag ju kalas, är mätt och belåten och har nästan inget som helst sug efter socker och smågodis... det kan få ta sin lilla tid det här, jag har ingen direkt brådska... trägen vinner heter det ju och den kampen har kroppen och jag hållt på med så länge nu att det blivit som en god vän... ja, förutom chokladfläckarna överallt då...

Men som du ser så har jag numera gått över till ren choklad... utan smaker och bös... vågade inte riktigt lita på att det där som smakar gott inte innehåller en massa extra kolhydrater (låter ju inte alls vrickat... det ser jag ju!) och framför allt så började jag tycka om det lite för mycket... då gäller det att raskt låta bli så man inte blir en sucker för något ytterligare... 

6 kommentarer:

  1. Åååh.. I like choklad också!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det konstiga är att jag inte har gjort det innan... gillat choklad alltså... man tager vad man haver tydligen! =)

      Radera
  2. Älskar mörk choklad fast helst från lind.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har ju aldrig gillat någon mörk choklad förut, men nu när det är det enda jag får lov att äta så går det såååå bra så! =)

      Radera
  3. haha mörkchoklad-diet? :P
    men ja, den smular och lägger sig som en hinna och då får man ju i sig choklad vart man än befinner sig. Typ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja den är grymt effektiv! =)
      Enligt din teori så vore det ju nästan mer effektivt att blåsa ut kakao direkt från paketet... kanske ska testa! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!