måndag 6 februari 2012

att handla med hungrig mage

ja, det säger ju sig självt... det blir inte bra! Inte för att det blev katastrof, nä, det blev det inte, men bra, det blev det inte heller... dyrt däremot... och ogenomtänkt... på ett LCHF-vänligt sätt... för jo, det går av bara farten, det trillar inte ner en massa mat som inte skall trilla ner i korgen... men däremot en massa plockmat... som salami och ostar... en massa ditten och datten helt enkelt... ditten och datten är aldrig bra... inte för dieten och inte för plånboken heller...

sedan när jag stod och skulle betala så står det en tjej framför mig... tippar på att hon var 23-28 av utseendet att dömma... men jag hoppas innerligt att hon inte var mer än 16år och hade en hel massa år framför sig att växa upp på... hon stod och pratade i telefon och så var det något med att hon inte hittade sin plånbok och då vännen i andra luren uppenbarligen säger något om att hon väl får leta... så skriker hon till svar att hon väl fan inte vill se hur jävla fånig ut som helst och stå där och knäppa upp jackan och luvtröjan!!! Ingen alls känsla för att det hon gastar ut låter mycket, mycket, MYCKET värre än om hon så hade hoppat ur alla paltorna hon hade på sig och stått i bara underkläderna... det är tragiskt när folk inte tänker på hur de uppfattas... jag hoppas innerligt som sagt att hon har många år kvar på sig att bli vuxen... det kommer nämligen att ta tid...

sedan gick jag därifrån och kände mig väldigt förståndig och vuxen själv faktiskt, tills jag kom hem och började äta salami direkt ur paketet... men det såg ju ingen annan iallafall!

2 kommentarer:

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!