fredag 3 februari 2012

friday from hell?

nä egentligen inte... det var nog bara jag som kom därifrån... har varit på illa argt och dåligt humör idag... morr åt allt typ... gillar inte när jag är sådan... det blir inte trivsamt... därför har jag även valt att vara tyst här inne idag... iallafall nästan!

när minsta lilla andning gör en irriterad, då ska man nog egentligen skona omvärlden ifrån sig själv... men det kan man ju inte alltid, idag åkte jag ju dessutom till och från jobbet med min snälla mamma... sedan satt jag och skulle fixa en massa mönsterförslag till en kund... och gjorde en massa utskrifter utan att korrekturläsa först... så jo, ja, självklart blev det fel...

när vi, mamma och jag, kom hem till mig för att hämta min bil och lite grejer som skulle med hem till mamma och pappa så startade självklart inte bilen... vi fick knö och putta ut den från parkeringsplatsen så att vi kom åt med mammas bil... startkablar är på tok för korta kan jag meddela!!! Och när vi stod där och försökte komma underfund med hur det nu var man skulle göra, i vilken ordning de där kopparklämmorna skulle knipsas fast på respektive del osv. så stannar en bil till och ut kliver en av mina deltagare. Han hade sett två kvinnor i nöd och förstod nog att vi behövde hjälp... så himla gulligt! Dagens goda gärning, helt klart! Tusen tack Håkan!!!

Och nu vet jag nog faktiskt hur man gör när man startar en bil med startkablar... tredje gången gilt lite så... första gången gjorde pappa det liksom bara av farten, igår var det så kallt och mörkt... idag kände jag mig säkrare tills det kom till när man skulle starta vilken bil... det vet jag nu, och likt min iphone ligger även bilen på laddning just nu... men det verkar inte bättre än att det är ett nytt batteri som behövs...

Pappa och jag har skruvat och haft oss med bilen ikväll... jag med mina fina marinblå handskar... bra där fröken fräken! Sedan har vi ätit räkor, kollat på På Spåret och Skavlan mamma, pappa och jag... det är bra mysigt att vara här hos dem. Nu ska jag sova, tänkte avsluta kvällen med lite gitarrklink i godan ro...


jodå, både mössa och scarf inomhus... fryser massor och känner inte riktigt att jag får upp värmen... och så älskar jag ju min mössa... kan vara det också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!