onsdag 8 februari 2012

Lill-lördag

och jo, det känns verkligen så idag! Har haft en lite annorlunda dag på jobbet, rolig och givande på flera sätt, visar mer ikväll... vilken cliff-hanger! och ikväll har jag ett av veckans fem favoritpass!!! ja, för alla mina pass är ju favoriter på ett eller annat sätt! Onsdagarna för att jag vet att de kämpar så galet hårt, för att jag får den stora äran att möta många nya spinningdeltagare och förhoppningsvis ge dem en positivt första-gången upplevelse! Träning en gång är ju jättebra, men eftersom träning två gånger är dubbelt så bra så vill jag ju gärna att de kommer tillbaka... och jo, ja, det är självklart en liten egokick också, att man lyckas få någon att tycka att det iallafall var såpass icke-vedervärdigt att de ger en bestämmanderätten över ytterligare trekvart i deras liv... och sedan kanske återkommande så varje vecka!

Men jo, det här med lill-lördag, är det något alldeles in i hästväg göteborgskt? Eller är det något man anammar i hela landet? Hur tänker du liksom?

Jag vet inte om jag har tagit upp detta tidigare... minnet spelar mig ett spratt... men för säkerhets skull så tänkte jag reda ut veckobegreppet... må så vara hänt om det kanske är en upprepning... det är sånt som händer!

Om man tänker sig veckan framför sig, alla dagarna, fredag, lördag och söndag är ju helg, helt klart... men om onsdag ses som lill-lördag så måste ju tisdag ses som lill-fredag och jo, helt rätt, torsdag blir lill-söndag... då är det ju bara måndag kvar som är lite extra tråkig kan tyckas... men om man då är liberal så kan man ju faktiskt, i detta "alla får va med-tänk" lätt sträcka sig till att se måndagen som annandag lördag! Ja, du förstår ju, det blir lite mer roligt då... lite mer fredagsmys och trivsamheter på något vis! Frågor på det???!! När, jag vet, det är så solklart bara man stolpar upp det och tar det hela steg för steg!

Hur har du det en lill-lördag som denna? Anammar du lill-lördagen som den semihelgdag det faktiskt kan få lov att anammas som?! Kom igen nu, var inte blyg... blyga flickor (och kanske även pojkar) får inte kyssa David Beckham (om det nu är det man vill... och det kanske man vill efter att H&M lanserat sin fantastiska underklädeskollektion! och jodå, jag vet att den har bloggats om massor redan, men lite till skadar inte, tänker jag...)

http://www.hm.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!