onsdag 8 februari 2012

dagens tillökning!

i garderoben that is... som jag nämnde tidigare idag så hade jag en, på flera sätt givande dag... man kan säga att jag inte bara kollade in en potentiell kund... jag agerade kund själv också... och för ovanlighetens skull hittade jag en del... det är väl konstigt ändå, att när jag åker dit för att shoppa, då hittar jag nästintill ingenting... idag, när jag åkte dit bara för att jobba egentligen, då hittade jag flera saker... hade jag haft mer tid på mig hade jag garanterat hittat mer... tur för plånboken att jag inte hade mer tid kan man säga!

så vad hittade jag då? Lugnt, lugn! det kommer!!! i fyrfärg! tadaaaa!!!

Shiffong-top från Wesc i en mysig, duvblå färg

Marin/vit randig tröja...
tänkte att den blir snygg till röda shorts i sommar...
kunde ju inte stå emot som du förstår!

Gosiga, stickade strumpor... 
Cerise-rosa underställ... lite kort eftersom jag fick
tag i barnstorlek... men det gör ju inget, jag har ju
långa strumpor!

Jo, det är sant, jag köpte ett par skidbyxor också...
8848... superduperbra... särskilt bra eftersom de
jag köpte tidigare är lite små och jag insett att jag
inte kommer hinna gå ner i vikt såpass att de kommer
att sitta bra... så nu har jag tre par... 

Och var galet sugen på en ny skidjacka också...
och det fick jag visst en, av min fantastiska vän Pia som
tyckte att denna låg hemma och skräpade eftersom
ingen i deras familj är kort nog att ha den! Tusen tack!!!
och jo, jag lovar att ha ryggplatta!
Och den matchar min fina mössa helt fabulöst bra...
gissar att Peak behållit sin färgkarta i några år!

Sedan har jag ju lovat att visa en bild på mig i
min fina overall... bara LITE stor...

eller ja, ganska mycket stor...
men det ska till ett skärp!!!

A small step for man -
a giant leap for mankind...
Helt fantastiskt!  och man behöver väl inte vara rymdforskare för att förstå att jag försöker döva min skräckblandade förtjusning inför denna snowboardutmaning med att förse mig med skidkläder?! Ja, så är det iallafall... men nu får det nog vara nog... nog... kanske... antagligen!

7 kommentarer:

  1. Kul att shoppa en massa bra grejer billigt!! Understället var ju jättefint! Och du ser ruskigt vältränad ut! Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är görskoj att göra fynd!!! =) kram kram

      Radera
  2. Sicken härlig shopping! Kram A-K

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst blev det en härlig blandning!!?! =) Allt från top till sommarens fester till underställ och skidbyxor liksom! kram kram

      Radera
  3. Helt underbara strumpor och OVERALL! Skitcool ju! :-D

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!