söndag 5 februari 2012

söndag morgon - och bilen går bra?

soft och stilla... ingen anledning att stressa ut i kylan... skulle eventuellt åkt på auktion med farmor och farfar, men vi beslutade oss för att skippa det idag... det är kallt och lite ruggigt, har man svårt att hålla värmen så ska man nog hålla sig inne... framför allt ska man nog inte som barnbarn i tjockaste jackan peppa på att det ska ut och sliras på vägarna och så.

jo, bilen går fantastiskt bra nu... igår när jag hade pass så hade pappa varit och köpt nytt batteri till mig som han satte på plats... nä, skulle jag vara bortskämd tycker du? Nej, inte så vidare värst... jag är görbortskämd! Igår kändes det som om det inte fanns någon hejd på det... åkte bara hem till mamma och pappa, ställde bilen utanför, gick in och rotade fram frukost och sedan kom pappa in och sa att det var klart! så där bara!

planer för idag? Satt en stund och funderade på om jag skulle ge mig av till gymmet... borde ju kanske det... styrketräna lite... men jag har f-n ingen motivation... jag har ingen som helst lust att sätta mig i de där maskinerna och dra och svettas... och känna mig helt och hållet vilsen i pannkakan... och då har jag ju ändå haft en grymt kompetent PT som kört stenhårt med mig, jag har verkligen haft stenkoll på varje vinkel och rörelse, inställning och vikt... men det är som bortblåst... och allt det bortblåsta, all koll jag inte längre har gör det nog nästan ännu svårare att ta tag i det igen, utan hjälp

Hur gör du för att hitta inspirationen och motivationen?

5 kommentarer:

  1. Hur jag gör? Oftast bara just det, jag gör det som ska göras. Men idag, när jag lovat mig själv en dag utan att göra något alls, borde jag för min egen skull köra ett pass på gymmet igen. Då får jag ihop fyra pass den här veckan, och det är vad jag vill få gjort. Men jag vet inte om jag kommer iväg. Jag hoppas, hoppas att jag tar mig i kragen och går. Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har sån disciplin på dig själv! jag får sällan till den där sista kragtagningen... får jobba på det! tack detsamma!

      Radera
  2. Jag har också svårt att hitta motivationen ibland, eller ja... ganska ofta faktiskt... Men jag har jen träningskompis som snörper på munnen om jag inte dyker upp och jag her en fantastisk PT som kan inspirera en sten så jag brukar få till det ändå. Så återanställ din PT och se till at få nån att sparka på dig när det känns motigt :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, jag tror jag ska låna din träningskompis... börja träna med er... och den där PTn... är det samma som jag borde återanställa? Problemet med honom är ju att han kräver så galet mycket av en... fast han är bra... galet bra! Mitt problem är kanske att jag är ganska hajj på att sparka på alla andra när de känner motigheten liksom... men när det kommer till sig själv är det svårare... borde kräva mer obligatorisk närvaro... men det är ju svårt när det inte är ens egna pass... kanske...

      kram!

      Radera
  3. Nej, det är inte samma PT :) Och får jättegärna låna min träningskompis om du vill eller hoppa på tåget för att få sällskap. Det är alltid lättare att komma iväg när någon förväntar sig att man ska dyka upp :)

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!