torsdag 2 februari 2012

GBG-CPH-GBG och startkabelstart på det

klockan ringde fyra (4) imorse... jag var helt slut då... särskilt som jag tydligen inte tyckte att det var jäkligt lägligt att sova de få timmarna jag hade att disponera till just sömn... var uppe och snurrade flera gånger... så iallafall, fick flyttat bilen dit den kunde stå hela dagen utan att man får en irriterande lapp på vindrutan med uppmaning att betala 300:-, och sedan bar det av i kollegans bil (eftersom min inte är riktigt att lita på just nu) till Göteborg för att där möta upp de andra två och ta tåget till Köpenhamn...

Resan dit gick väldigt bra... eftersom jag inte hade sovit typ alls så gick tiden åt till att göra just det och lyssna på musik... Köpenhamn visade sig från sin soligaste men också kanske kallaste och blåsigaste sida... rask promenad till första mässan, hitta ett café i närheten och förtära frukost... avverka första mässan, ta sig ut till andra, kolla modevisning och förundras över hur uttyckslösa folk klarar av att vara... spana runt i alla montrar och jaga påsar... såna där reklampåsar som många delar ut, gärna de där i någon plast/väv-historia som är helt grymma att använda till det mesta... vi var riktiga bag-ladies när det väl var dags för barnvisningen...

på riktigt, det är så fint! vet inte var de hittar de här fantastiskt duktiga ungarna någonstans men att få en fyra åring att traska ut på en catwalk när det sitter hundratals okända människor runtomkring och tittar på dem... och de gör det snyggt, med stora leenden och ja, det är nästan så man kan börja gråta!

Men, men, men!!! innan visningen på barnmässan såg vi ett av mina frikort!!! (eller så fick han inte vara ett frikort eftersom han ju är gift, eller förlovad eller något sånt...) hur som helst, Björn Christiernsson... eller iallafall tror vi att det var han... ganska säkra faktiskt... måste erkänna att jag typ började svettas på vaderna! Mycket underlig känsla... och samtidigt kan man ju inte ställa sig frågan vad fasiken han gör där! Vad gör en sån som han på en modemässa??? kanske inte var han? Men isåfall var han galet lik... och snygg!

Så iallafall, hur som helst, efter barnvisningen (låter ju som om de visade barn... så var alltså inte fallet, fokus låg på kläderna, även om barnen är så galet duktiga och verkligen är värda mer betalt än de vuxna modellerna som stapplar fram helt mekaniskt) fick vi käkat lite lunch och sedan tog vi oss till den tredje mässan... eller fjärde, beroende på hur man räknar... och sen, ja då var det dags att ta sig till tåget igen och säga tack och hej till Köpenhamn... fast så vidare värst mycket av stan har man ju inte sett alls... det är lite synd med sådana intensiva dagar, att man missar butikerna, strosandet på Ströget och den biten... får lobba för att få en tvådagarsresa istället...

kom hem till ett ännu kallare Göteborg... och självklart, när vi kommer till min bil så vägrar den att starta igen... den lilla bilen gillar tydligen inte alls att behöva stå ute i sån här kyla! Men vi fick fixat det, startkablar och allt... inte utan att man känner sig lite stolt efteråt... och jäkligt frusen om händerna! Imorgon är det jag som åker upp till mamma och pappa med det lilla vrålåket och får den ompysslad av pappa lite...

hur har din dag varit?

3 kommentarer:

  1. Min dag har varit mest jobbig. Men det gick över när jag gick hem.

    SvaraRadera
  2. Usch då! Men då hoppas vi att dagen idag är av bättre karaktär! Själv är jag dödstrött idag... men fick iallafall skjuts av mamma till jobbet och slapp ha problem med att starta bilen... de problemen sköt jag på tills ikväll!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!