söndag 12 februari 2012

nu är det slut på veckan, det är dags för söndagsmyyyyys!

vet inte hur du känner det, men jag tycker iallafall att söndagkväll är lite en frizon, några timmar att landa och samla ihop sig inför kommande vecka... ofta innefattas mitt söndagsmysande av tvättid också... och lunchlådematlagning inför veckan... en god film, något gott att mumsa på och soffhäng är viktiga faktorer för ett lyckat söndagsmys... idag verkar det bli så... filmen har jag inte bestämt än, men jag kan mycket väl tänka mig en Jane Austen-film... vad det gottiga att mumsa på skall bli vet jag inte heller... grekisk yoghurt och blåbär/hallon kanske, med en skvätt grädde i också för att höja fetthalten lite!

Naglarna skall målas och filas till, träningsväskan packas inför morgondagens pass... eventuellt startar jag den där stickningen idag som jag skjutit på så länge...

Efter en vansinnigt trevlig helg krävs inte så mycket för att man ska vara nöjd en söndagkväll kan jag meddela... Bio, vin och trevligt sällskap igår, auktion och antikaffärshäng med farmor och farfar idag... tyvärr uteblev en efterlängtad dejt med en fin vän och hennes fina dotter... feber är ju tråkigt och jobbigt på många sätt och vis kan man säga! Men vi får ta det en annan dag.

så, nu ska jag hämta tvätten... och bestämma mig för om jag ska se Stolthet och Fördom ikväll, eller Förnuft och Känsla... eller om det blir någon helt annan...

så, de stora frågorna för kvällen:

1. Vilken färg på nagellacket skall jag använda idag?
2. Vilken film ska jag se?
3. Vad ska jag laga för mat (lutar åt kycklingfiléer i ugn och blomkålspuré)
4. Vad blir kvällens gotta?


2 kommentarer:

  1. Jag gillar söndagar också! Mys!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är något visst med söndagar... lite sådär melankoliskt mysigt på något vis! kram!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!