torsdag 23 februari 2012

min vana trogen...

så håller jag nu, miss i nassen, på att packa och fixa allt det där jag måste fixa till imorgon... att jag fick kommit till skott och börjat packa igår tror jag kanske aldrig har hänt förut... att jag haft så god framförhållning alltså... hmmm.... framförhållning, ett ord, 15 bokstäver...

Dagen idag har varit hyper... på alla  möjliga sätt och vis... jag gick upp tidigare, för att vi skulle ha en fotograf hos oss idag som skall ta bilder till vår nya hemsida, som jag har lite ansvar för... ja, det skall även vara bilder på oss så det gällde ju att sminka sig lite och kanske faktiskt fixa håret annat än handdukstorrt/blött men oborstat vira upp det i en knut... och fastän jag åker hemifrån tidigare än jag brukar så kom jag till jobbet senare än vanligt... någon "sammanstötning" på vägen... blir så trött!

Fotograferandet var riktigt roligt, jag sprang runt hela förmiddagen och flyttade prover, la tillrätta, flyttade om lite till och kollade vinklar osv. och på eftermiddagen åkte en kollega och jag ner till hästmässan på svenska mässan... spanade runt och försökte bli inspirerade för kommande säsonger... om man jämför hästmässan med andra mässor jag varit på så är den verkligen skrämmande lik en gatumarknad... fast bara med hästgrejer och ja, den lilla detaljen att det är inomhus... jag blir inte riktigt klok på det hela... men jovisst, lite inspiration får man allt!

Brummade upp till Nödinge och fick faktiskt hunnit handla innan passen... så gott att ha det gjort och slippa göra det efter två pass och med tokhungrig mage! och ta mig tusan, jag fick visa leg idag på systemet idag!!! En riktigt söt kassörska tyckte jag hon var då hon ju faktiskt gjorde min dag!!! Sedan satte jag mig i massagefåtöljen på gymmet... den är lite hårdhänt och sådär iofs, men på det stora hela är den faktiskt riktigt go! Två galet roliga pass senare var det läge att åka hem, käka middag och börja ta tag i allt som behöver tas tag i...

mycket är fixat och klart... en hel del återstår... vet tex. inte riktigt vad för övriga kläder jag ska packa ner... behöver man vara extra snygg någon gång liksom? eller räcker det med den grundsnyggheten man har, den som på något vis är obligatorisk?

Har iallafall fått klart för mig vad det blir för mat att ta med... tacosallad till både lunch och middag! och sedan blir det faktiskt proteindrink och proteinbar till frukost... så slipper jag tänka på vad som klarar sig och inte... tacosallad kan man äta kall... det blir askalas! En liten fundering jag har är bara hur man har tänkt att man ska få plats med allt man ska ha med sig i sin lilla väska på bussen... den lilla väskan skulle behöva vara så mycket större helt plötsligt! Men men, det löser sig säkert...

Nu ska jag slita mig från datorn igen och fortsätta packa... saludos amigos... typ... eller jag vet inte riktigt... 

1 kommentar:

  1. Du är alltid lika snygg!!
    Din grundsnygghet räcker liksom....
    Ha nu en makalöst underbar vecka så hörs vi när du kommer hem!
    Puss hela tiden!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!