torsdag 9 februari 2012

portabelt mini-SPA

så tänker jag lite idag! Jag kletade in hela mig i ofantliga* mängder Body Butter - Mango från Body Shop imorse, efter dusch och innan kläder... (tokigt vore det ju annars, jag vet... men jag ville ändå vara tydlig)... ålade ner mig i ett par tights (jo, det blir att åla när man har kladdig hud) och ett långt linne (funkar som klänning på mig... kortis som jag är!) och så en stor tröja utanpå...

Så nu har jag gått hela dagen och liksom marinerats i Body Butter - Mango... som ju är en av de fetare BB-sarna de har på Body Shop... hade man lagt mig på grillen hade det blivit lite sådär söt-krispig yta tror jag, sån som man får när man glaze-ar kött nästan... låter kanske inte så skönt, men det kan jag lova dig att det är! Så dagens lilla tips - kleta in och klä på, lev livet som vanligt men undvik grillen!


Body Butter - Mango från the Body Shop
* kom att tänka på en sak... ja, det händer ibland, jag vill gärna dela med mig då, de få gångerna menar jag... ordet ofantliga, var kommer det ifrån? Låter ju ganska likt elefant... tänker om det kan vara så att det började med att man sa elefantliga mängder... för att det var så stora mängder som behövdes, typ för att smörja in en elefant tex. ... och så har man sedan förkortat/förenklat det och det har blivit ofantliga istället... what think you about it?

2 kommentarer:

  1. Åh, känner nästan doften ända hit! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja jag har verkligen gått omkring och doftat mango idag... görmysigt! =)

      Radera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!