söndag 11 september 2011

vart tog helgen vägen???

är frågan jag ställer mig å det grövsta en söndageftermiddag som denna... vad fasiken har jag åstadkommit? vad har jag fått gjort? visst, man kan tycka att helgen inte behöver vara den mest produktiva delen av veckan, men i många fall är det ju faktiskt så... då man ska hinna med allt + hinna vila upp sig för kommande vecka också...

vilat har jag gjort... efter passet igår sov jag flera timmar på eftermiddagen... vaknade och släpade mig några meter ut till soffan och fortsatte horizontalläget där... till Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst den gick på svt på kvällen sedan, men jag valde att kolla på SVTplay, för då kunde jag kolla på Notting Hill sedan... som jag iofs har på dvd... vet inte hur jag tänkte där... om du inte har sett Mia Skäringers föreställning så tycker jag absolut att du ska göra det... hon är underbar! och har du sett den, men inte läst boken med samma namn så tycker jag bannemig att du ska läsa den... hon är lika underbar där, kanske nästan mer... om det nu går...

imorse vaknade jag av ett sms från bästa Kajsa... "God morgon sötnos! Vill du plocka svamp med mig idag? kram"... klart jag vill!!! Så i med frukost, på med svampplockarvänliga kläder och åka och hämta Kajsa... det blev ett par timmar i skogen... mer än ett par förresten... och en sjuhelsikes massa svamp... tyvärr väldigt få gula kantareller, men desto fler trattisar...



jag rensade tills bordet var fullt av svamp som måste kunna torka... sedan gav jag upp... innan jag fick ett, vad man skulle kunna kalla renseriutbrott, och slängde den sista svampen... vägde påsen efter att jag hade rensat en del... då var där över 1,7kg... men jag kanske bara rensade 1,3 av dem... onödigt kan tyckas... jag håller med... men småbös är inte skoj att rensa, hur bra de än gör sig i svamprisotto... eller trattkantarellsoppa...

fick en jäkla huvudvärk där ute i skogen... hjärnan kanske inte är van vid så mycket syre... så nu blir det återigen soffläge medan svampen ligger på tork och tvätten hänger på detsamma... fast på olika ställen...

hur har din helg varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!