onsdag 28 september 2011

Man ska inte klaga…

Det finns alltid de som har det värre… men alla har vi våra skoskav… och idag har jag farao huvudvärk från ryggslutet och upp till pannan… och då menar jag inte ryggslutet som i nacken utan ländryggen…

När man har det så, värk från ländryggen och hela vägen fram i pannan så är det inte sådär att man jublar över att det helt plötsligt knyter sig i ena skinkan… man jublar inte alls faktiskt… men stretcha, stretcha, stretcha och hoppas innerligt att det inte brister ut i någon okontrollerbar skinknackspärr… aka falsk ischias

Känns som om min kropp försöker  säga mig något… kanske bara vill uppmärksamma mig på att den finns till… kan ju vara så att den tycker att den blivit en smula negligerad det sista… jag tycker också kanske att den blivit det… eller kanske inte… men jo…

På tal om kroppen… den här kroppen ska ju till Alperna i vinter… åka snowboard… får skrämselhicka vid blotta tanken! Så nu är ”operation snowboardkläder” i full gång… underställ är fixat och klart, skidjacka likaså… tänker att det kanske är bra med lite fler underställ… man blir ju svettig av att ramla… och en overall hade ju varit snajsigt…

8848 Altitude har en väldigt snygg vit overall… men eftersom jag är fullt medveten om mina begränsningar i backen så är kanske inte en vit overall är det allra bästa… då syns jag ju inte så bra när jag ligger där som en liten hög… fast på frågan vad jag ska göra i vinter kan jag ju isåfall svara ”säsonga i alperna – som puckel i pisten!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!