onsdag 21 september 2011

besviken är inte rätt ord...

... men inte helt nöjd heller... fick ett orderstatusuppdateringsmail idag från den där onlinebutiken jag beställde en hel del kultur ifrån i måndags... som talar om att sju av åtta grejer är på väg... men självklart är det den åttonde grejen, den jag nu då får vänta på tills de fått in igen, som var den jag längtade efter mest...

det är konstigt att man aldrig kan vara nöjd... sju av åtta är ju en fantastisk utdelning skulle man  kunna säga... och det säger jag också... men de sju är av samma sorts sak... den åttonde en helt annan... fast ändå hänger de ihop... längtar!

men det där med att aldrig vara nöjd... varför är man sådan? varför tror man att gräset alltid är grönare på andra sidan? Eller det kanske man inte tror? vad fasen vet jag?!...

En sak jag vet är att man inte ska slå sig själv för bröstet, men Per Morberg är i Bohuslän med Den stora matresan... vilken vacker dialekt det talas i detta vackra landskap man fötts i... jag inser allt mer att det där lilla torpen jag vill ha gärna får ligga någonstans i norra Bohuslän... inte nödvändigtvis vid havet... det kan man inte lösa för pengar, men bara så man kan gå runt och lyssna på när folk pratar... underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!