fredag 23 september 2011

men va §@&%//#¤§!!!!!

eller "god morgon på dig också!"... fast allra helst inte alls just nu... sedan jättegärna men inte nu... för just nu, as I speak/type/write välj själv, runt fyra-snåret hade väl det ändå varit mest naturligt att sova?! Ja, det tycker jag... tydligen tycker inte hela jag det... för jag har nu, i snart två timmars tid försökt med just det... att sova... men istället snurrar jag runt i tankarna... eller rättare sagt, tanken... Vad ska jag ha på mig?

Ja, jag återkommer ofta till just den frågan, jag vet... vad som är meningen med livet, hur man får bukt med svälten i Afrika eller de ekonomiska glappen i världen, var riktig lycka är, hur han/hon som kom på plastgrejerna på skosnörsändarna kom på just det... osv... såna triviala frågor pysslar inte jag med... iallafall inte mitt i natten... nä, då funderar jag starkt på  om jag ska ha mörkblå jeans, eller mörkblå byxor... korallröd skjorta eller blå/vit-randig skjorta... alt. vit top... eller svart linne... det hela grundar sig i att vi ska gå ut en sväng i kväll efter jobbet... bara lite casual sådär... men jag är ute på tok för sällan så när det väl händer får jag tydligen värsta klädångesten... man vill ju vara casual... men inte för casual... lite sådär lagom liksom... ingen balansgång jag är bra på kan jag meddela!... fast jag behöver nog inte meddela... två timmar klädval och kval mitt i natten talar sitt tydliga språk tror jag minsann!

egentligen började nog det hela med att jag vaknade och var galet törstig... det kan hända även den bäste... särskilt om man inte är just det, bäst alltså, och då samtidigt i sin semibästhet, slarvat med att dricka vatten både innan och efter passen... upp, lyxa till det med citronvatten... gå och lägga sig igen... fundera på vilka byxor som passar bäst till den överdel jag ännu inte bestämt mig för... kom på att den där soppan jag storkokade i måndags nog kanske skulle må bäst av att frysas in då jag inte ser några som helst ambitioner från min sida att äta nämnda soppa de kommande två dagarna iallafall...

fredagen kommer att innebära hemfrångång strax efter sju och hemgång någon gång sent ikväll... alltså minimal tid för soppinfrysning... lördag är ju långt tills... så det blev helt sonika så att jag gick upp igen och frös in ca. 8 liter soppa... vid tre-snåret... i portionsförpackningar... bara en sån sak!

gick och la mig igen... har bytt kudde sju gånger... växlar mellan alla tre kuddarna som om de skulle vara så olika att två av dem håller mig vaken och den tredje är någon j-kla mirakelkudde... fast att miraklet byter kudde allt eftersom jag byter till någon av dem tydligen... lite mer klädfunderingar... tror nästan vid det här laget att jag håller på att gå bananas... kan hända att jag får ta med mig en mindre resväska med kläder till jobbet idag faktiskt... för en vanlig ovanlig after work's skull... jodå, jag hör/läser själv hur knäppt det låter... never the less är det sant...

Så tillslut hade jag inte ro nog att ligga kvar... gick upp och satte mig vid datorn... här är chansen att man somnar än mindre... jag är medveten om det också... men då får man iallafall brutit snurren lite... kanske... och på tal om snurr... jag har även varit iväg i tanken och funderat på om jag skulle virka en amigurumi till brorsonen... framför allt har jag funderat på vad jag skulle virkat... och hur man isåfall skulle få till det... får väl googla det där kanske... och kanske starta om tröjan jag tänkt sticka till honom eftersom jag gör det krångligare än vad jag nog har tålamod till...

men nu känner jag lite lägligt att det är en jäsp på väg... ska nog ta och fånga den i flykten och kanske få sova den där dryga timman som är kvar av natten tills väckarklockan ringer... håll tummarna!

3 kommentarer:

  1. Haha ojdå! Pigg nu? Vart blir det ikväll? Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Nä, inte direkt... skulle kunna somna ståendes! Tror inte det är riktigt bestämt än, men det lutar tydligen åt Excet. ha en bra dag/kväll! kram

    SvaraRadera
  3. ...har jag sagt att jag älskar dig på länge....jag gör det i alla fall, mycket!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!