tisdag 27 september 2011

dräktsömnaden är igång...

och med det även veckans godaste mackstund... jag fullkomligt älskar att sitta där med dessa kvinnor som alla är så duktiga på handarbete... som pratar om livet som är nu, om livet som har varit... om resor de varit på, eller planerar... nya projekt, föreningar de är med i, möten de går på osv. Hoppas innerligt att jag kommer att vara lika hungrig på livet om 20-30år jag med!

Själv sitter jag med min hålsöm på kragen... tar omtag om sex trådar istället för fyra... jo, jag har modifierat det hela en smula... om mina beräkningar stämmer så kommer då kragen bara ta fyra terminer att göra istället för sex... man kan helt enkelt säga att jag effektiviserade lite... är ju skoj om man hinner använda dräkten någon gång tänker jag!

Men tillbaks till det väsentliga... te och smörgås-stunden... åh, det är så gott! Bara en sån sak att äta bröd som någon annan har skurit upp... tillsammans med andra... det är alldeles ljuvligt! eftersom jag inte äter så mycket bröd, så blir den här stunden på veckan dessutom alldeles speciell... med en massa olika pålägg, ostar, skinka, marmelader, brieost osv. osv... blir ju hungrig igen av bara tanken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!