tisdag 6 september 2011

goda intentioner...

... ja, jag hade faktiskt tänkt sätta mig med min folkdräkt när jag kom hem... skulle bara kolla runt lite, se vad de fantastiska bloggarna jag följer knåpat ihop för skojsigt och/eller tänkvärt sedan sist... sedan skulle det fixas lite mat... hummus... gott och kanske inte något man äter med andra... iallafall inte direkt ur byttan, med slickepott, men så kan man göra när man är ensam hemma... och sedan gick tiden... jag fastnade i youtube-träsket och kollade på Minions... nu är det snart läggdags och jag har fortfarande inte plockat fram dräkten för att kunna sy...

det blir ju så mycket enklare om man faktiskt gör det, plockar fram alltså... hade varit lite kul om jag hade blivit klar med hålsömmen på kragen och kunde börja med nästa steg liksom... dräktsömnaden börjar om ett par veckor... jag behöver vara ganska flitig om jag ska hinna klart... och att skriva om hur flitig jag behöver vara hjälper ju inte alls, faktiskt...


Det är synd att det ganska så ofta inte är tanken som räknas... att det liksom inte räcker att bara tänka tanken utan att agera också... hade det varit det så hade man ju haft så mycket mer gjort helt klart... och man hade vågat mer... vågat chansa... vågat kasta sig ut... vågat simma på djupt vatten... vågat tro att man kanske hade det ändå... vavoomet... hörde en låt på radion idag på väg till jobbet... minns inte vem det var som sjöng eller vad låten hette, men jag fastnade för en rad: "Jag ska låta dig älska mig"... ofta är det kanske det som är problemet... vad vet jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!