fredag 2 september 2011

vad gör man inte???

mycket... är ett bra svar... särskilt en dag som denna när inspirationen saknas och jag mest har tankarna på vad som behöver tas om hand hemma... ska ha några vänner på besök imorgon kväll... men inte vara hemma på hela dagen... det innebär ju självklart att jag måste fixa och greja ikväll... så det ska städas och röjas, slängas skräp i källsortering och jag vet inte vad...

något att äta där på kvällen kan ju vara gott också... men vad fixar man då?? när man inte är hemma dessutom... några käcka idéer?

men nu åker ju iallafall symaskinen och alla tillbehör in i skåpet igen för ett tag... kanske har jag fått tillbaka lusten att sy igen, men det visar sig... man saknar ju inte kon förrän båset är tomt så att säga...alla påsar med som ska till återvinningstationen kommer ju göra att köket känns mycket större igen...

på tal om köket... mitt projekt att retrofiera köket är tydligen lite lagt på is... väldigt dumt kan tyckas eftersom jag lagt ner några kronor på prylar till mitt projekt... men jag, mitt dumma nöt, har ju inte fått tummen ur att fixa tyget till gardinen... och det är ju på den det hela liksom hänger kan man säga... kanske får ta mig i kragen nästa vecka...

det är en hel del ta i kragen som väntar mig nästa vecka om jag får låta den förnuftiga sidan hos mig ha överhanden ett tag... det borde inte vara så svårt... börja i en ända och arbeta sig framåt bara liksom... gjorde just en uppdatering på min iphone... tänk va skönt det hade varit att kunna göra detsamma med sig själv... Nina, version 4.3.5... sundare, snabbare, förnuftigare och lite mer modig... en ny jag som är en fena på att städa och hålla ordning och som tar barréackord som om det vore den enklaste saken i världen!

en annan sak jag hade önskat tycka vore enkelt är snowboard... fick en liten påminnelse idag om resan till Alperna i vår som jag tydligen sagt att jag kanske ska med på... och blev änna nervös... och fick inte så lite beslutsångest... mest för att om jag bangar ur så kommer jag ångra mig... men att inte banga ur innebär att jag måste tvinga mig själv till något jag tycker är superläskigt... varje dag i en hel vecka... tillsammans med en massa människor jag inte känner... och några som jag känner väl och tycker mycket om också iofs...

Sedan kollade jag lite på bilderna från Hemsedal... och det + lite hets... så bestämde jag mig... den här Slush-puppyn ska återuppstå... hon ska rulla runt i snön som om det vore luften jag andades... känna tvivel och glädje... i en och samma vurpa... om och om igen... men jag tog avbeställningsskydd... precis som om det kommer finnas någon som helst möjlighet att avboka sig...

swosch... swosch... swosch...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!