onsdag 7 september 2011

in need of change

ja helt klart... något får faktiskt ta och hända nu snart...

jag bor kvar i samma lägenhet som jag flyttade in i för en sjuhelsikes massa år sedan... numera är den dock min egen och den är omrenoverad och fixad och piffad... jättefin och mysig om du frågar mig!

jag jobbar på samma jobb som jag började på för fler år än handens fingrar sedan... dock med andra arbetsuppgifter än när jag startade där, men iallafall...

mina veckor ser i stort sett likadana ut vecka efter vecka... reser jag så gör jag det med jobbet... när jag inte jobbar så kör jag pass och hänger hemmavid...

Men, jag ska inte klaga, jag har både ett bra jobb och en fin lägenhet (om än liten)... samt världens roligaste extrajobb... vill poängtera det lite extra... då någon tydligen tror att jag går runt och tycker synd om mig själv och stör sig på det.. så är verkligen inte fallet... jag har det jättebra, tycker inte synd om mig själv utan ganska ofta faktiskt raka motsatsen! MEN jag är uttråkad som fan!

och visst, man är sin egen lyckas smed... lyckan kommer inte flygandes som stekta sparvar in i munnen på en... fast jag börjar snart tycka att arbetsfördelningen är en smula skev... it takes two to tango... detta har hittills bara visat tecken på att vara ett enmansjobb... vem för egentligen???

en av mina söta vänner (kanske fler) tycker att jag är alldeles för kräsen... att jag hittar fel på alla potentiella tangopartners... jag förstår vad hon menar... men jag menar inte att man inte får ha fel och brister... I'm all for fel och brister... själv samlar jag på fel och brister... det är ju det som gör oss till dem vi är... men det får gärna vara rätt fel... det bör vara rätt brister... annars lär man väl bara ge sig in i något man inte bör vara i... typ tango i valstakt... blir nog aldrig fel på rätt sätt... bara fel sätt... eller vad  vet jag... man kanske borde gå en buggkurs...

2 kommentarer:

  1. Satans skit! Läste av skolmailen så min kommentar försvann för jag var inloggad på det kontot.

    Vet inte ens vad jag skall skriva då jag fastnade på ..... Vem i hela friden säger att du tycker synd om dig själv?? Sen ha tid att störa sig på det?? Vet inte ens vad jag skall säga. Vi är alla i olika skeden och även om man nu har allt det där som du skrev så kan man väl ändå få klaga lite ibland att man vill ha mer eller i ditt fall någon. Det är ju inte så kul att soffhänga ensam. Visst skall man vara glad över mycket, jag är skitglad att cancermonstret håller sig borta från Nicke men det gäller ju mig och inget du kan relatera till. Det ena behöver ju inte utesluta det andra!
    Sen tycker jag gått att du kan va lite kräsen, hur kul är det att bara ha någon för haendet skull så man slipper soffhänga ensam liksom. Alla har ju fel och brister men det kan ju va bra att hitta någon med andra fel än dem man själv har så man kompletterar varandra. Blir lite jobbigt om båda har samma dåliga sidor, kan bli riktigt taskiga vibbar vid frukost.
    Nu kommer jag inte ens ihåg vad resten av inlägget handlade om då jag fastnade... skit samma.
    Nanna gott!
    Ps, tro bestämt att jag skall höra av mig till dig nästa vecka när jag är i dina trakter.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja du Mia, ibland läser kanske folk in lite vad de själva vill... och bryr sig väldigt mycket mer än vad man kan tycka vore rimligt... men så är det väl kanske när man är öppen och skriver om sig... jag vet inte, försöker att inte bry mig... går sådär! tack för att du alltid stöttar och peppar! och JA!! gör det! kul!!! kram kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!