tisdag 6 september 2011

garderobshaveri...

gaaaah! hade en sån där morgon idag när man inte har någonting att ta på sig... ja du vet, ingenting känns rätt, blir snyggt, sitter bekvämt... tror jag bytte behå fem gånger liksom... för att matcha outfit... vissa dagar är ju livet smått hysteriskt... och dagar som dessa kan jag inte låta bli att tänka att det hade väl varit praktiskt med något burka-liknande ändå... så man slapp fundera liksom... håret kunde stå på ända och sminka sig vore ytters onödigt...

fast mitt sista problem hade jag inte kommit undan ändå... vilka skor ska man ha? jag har ändå galet mycket skor... och ändå kändes allt fel... som om Erin Brockovich satt och blängde på mig från en av fotöljerna i vardagsrummet och sa: That's all you got, lady. Two wrong feet in fucking ugly shoes... blev tillslut mina blå sneakers... vet inte om det gjorde susen direkt, men de är sköna att gå i... nu när jag fått köpt ett skohorn är det enkla att få på sig också (bara en sån sak!)...



hade en fundering på de bruna pumpsen jag hade i söndags på dopet... men i dem är risken stor att man tillslut överväger att kapa fötterna vid fotknölarna... så förnuftet tog överhand och lät bli dem... stövlar känns för tidigt... ballerina för sent... tror det är årstidsskiftet som gör mig förvirrad och obestlutsam...

vad blev det då tillslut? Ja, det kan man ju fråga sig... mörka jeans, blått linne, svart kofta, blå skor... säkra, lite trista kort kan tyckas, men jag gillar tydligen blått... och bananer...



eller Bapples!!!

1 kommentar:

  1. Tycker det är så svårt att klä sig nu. Sommar känns lite fel och höst inte riktigt än. Man är i mellanlandet, sen regnar det ju hela tiden på detta stället. Är det nu man skulle varit i Spanien och kommit tillbaka när hösten på riktigt är här.
    Kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!