söndag 18 september 2011

att bryta mönster...

om det så bara är att åka hem till mamma och pappa där bror, svägerska och ögonstenen är också, istället för att åka hem till den tomma lägenheten, är nog en bra sak... borde bryta fler mönster tror jag minsann... blev än mer säker på min sak efter sent snack med mamma och deras granne... ibland sveper man in sig i sina invanda vanor och banor för att skydda sig själv... och det enda man egentligen gör är sig själv en otjänst...

men det är ju klart som korvspad att jag kan fixa att peppa mig själv till banbrytande tankar efter långgos med sötisen... och även lilla E, som varit en solstråle hela tiden jag passade henne! Har man samlat kraft och energi med en massa barn och bebismys så är man ju starkare än vanligt kan jag tänka... och när fasters prins somnar i hennes famn, då är det inte mycket som får mig att vilja göra något annat än att bara sitta där med honom...

så nu skall jag bli en tuffare tjej... en tjej som vågar mer och som inte tar allt på så jävla blodigt allvar! Så, nu är det dags att göra sig av med lite stolthet (som förövrigt säkert finns att köpa på IKEA i platt, praktiskt paket om man behöver mer någon gång i framtiden) och testa vingarna igen... våga tro på sig själv och sina egna vingar...

på tal om att bryta mönster förresten, den där soppdieten jag följde förra veckan, och som jag bröt med en Lisebergsstrut (tre kulor glass + mjukglass) till middag i fredags, samt godis och en gainomax som totalt kostintag igår... har ändå gjort att jag numera kommer i de där jeansen jag köpte när vi var på Gekås för ett par veckor sedan, inne på MQoutlet... det är en liten kamp fortfarande, men det går enklare och jag kan knäppa dem! E stod och tittade ganska jättefascinerat på mig när jag låg på golvet och ålade för att knäppa dem... ja se där. banbrytandet är redan igång, ingen som helst stolthet kvar nu sedan jag berättade om jeansen känner jag! BRA DÄR!!!

så nu bryts mönstret i dieten igen, helgens godisdiet, som bara hölls igår faktiskt, fast idag råkade det fikas på chokladkaka... blir striktare diet imorgon igen... fast inte soppa... när resten av livet känns som en soppa behöver man ju inte fylla på med mer liksom... får låta det landa lite, låta kroppen tro att den får mat igen och sedan slår vi till på nytt tänker jag... jeansen ska inte bara komma på, de ska sitta snyggt också! Still my everest alltså!

nu ska den här tösen knoppa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!