söndag 4 september 2011

fantastiskt...

ordet på 11 bokstäver jag nog kanske använt allra mest denna helgen... för att det är det bästa sättet att summera helgen på... och beskriva varje enskild del med...

passet igår var fantastiskt roligt! Lite extra roligt för att jag hade med en gosse på passet som är så galet söt och som kämpar på så gott och ler HELA tiden... han är för ung för att få gå själv på pass så han tränar med sin fina mamma, som också sitter och ler hela tiden... kanske för att hon älskar att träna, kanske för att hon ser sin sons stora leende i spegeln... mig kvittar det, jag är själaglad över att de är med! På samma sätt som jag är glad över alla som är med på mina pass såklart!

pratglada tjejer på väg till en av Sveriges största turistattraktion

jag är fasen galet dålig på det här...
helt klart så jag skämdes...
för mycket mer än så här blev det inte...
resan ner till Gekås och "alla" mina fynd där har du ju redan kunnat läsa om... tror du gärna slipper det igen... och missade du det, så ja, då står det att läsa om det i det förra inlägget! En biltur med fyra talkative chicas... som iofs splittrades inne på själva varuhuset... men ändå! dundermysigt! känner nästan att jag vill göra detta till en tradition... helt klart!

ost och vin igår kväll hemma hos mig... vi var trötta, helt klart... det dracks en del vin... helt klart... men det var fantastiskt trevligt!!! Och jag gissar att det var allt trevligt och allt vin som gjorde det fantastiskt jobbigt att kliva upp imorse... piffa sig och åka iväg på dop...

men även det var fantastiskt trevligt... när prästen väl slutade prata om en massa konstigheter och satte igång med själva dopet iallafall! Det är ju kanske lite opassande att stå och prata om korsfästelse och döden när man har en dopgudstjänst med tanke på hur många barn det var med... men det var mycket sånger och det är ju alltid trevligt... än trevligare hade det varit om kantorn hade sjungit rent... men man kan inte få allt!

Sötaste Teo var jättefin i sin dopklänning iallafall, och han var så himla duktig och grät nästan ingenting, bara just när han väcktes av att prästen tog honom från mammas trygga famn där han låg och sov. men vem hade inte gjort det liksom!?! Som avslut spelade kantorn ett pottpurri av Astrid Lindgren-sånger... helt klart höjdpunkten på hela gudstjänsten!!! Jättefint, så borde alla dopgudstjänster avslutas, helt klart!!!


efteråt var det mat och dopfika... så roligt att träffa vännerna man träffar alldeles för sällan! Det är tur att vännerna skaffar barn så man får en anledning att ses!! God mat, gooooda cupcakes!!! Riktigt trivsamt och fantastiskt trevligt!!!

efter dopet åkte jag hem, bytte om och åkte ut med några andra vänner med båt till en ö för att grilla, fiska krabbor och bara finnas till en sån vacker sensommardag som det blev! Fantastiskt mysigt... kanske inte att få allt saltvattenstänk på sig, eller alla spindlar som envisades med att krypa omkring där vi befann oss... men helheten... det är inte mycket som slår en dag på havet! Och vi såg säl också! Så söta!!!

Tyvärr, eller kanske tur nog, låg telefonen i tryggt förvar nerpackad medan vi var ute och åkte så jag tog bara kort från filten på ön medan Kajsa och Peter fixade mat... och Kajsa fick tagit kort på mig när jag var nere i vattnet och letade musslor till hennes krabbfiskeri... just som det kändes som om något kröp över min ena fot... tur att jag var nära berget...



Nu, hemma sedan ett tag tillbaka och bara helt fantastiskt lycklig över helgen som varit... en smula trött skall erkännas... inte sån liten smula heller... men samtidigt fullknödd med en massa positiv energi och glädje! Har hunnit fixa ett nytt pass till morgondagens activio-pass i Partille också... de gillar visst inte Håkan Hellström något vidare värst... så nu blir det Carlene Carter istället! Yeehaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!