söndag 4 september 2011

kärlek

Nasse: "Hur stavar man kärlek?"
Puh: "Man stavar det inte... man känner det!"

och det stämmer ju faktiskt... det är ju så sant... och åh vad jag längtar efter att känna så igen... sådär som det känns när man är en tvåsamhet... när planerna man har för kommande dagar, veckor, månader och år inte bara rör en själv... jag menar inte att jag tror att det kommer att ta flera år innan jag känner så igen... eller rättare sagt, jag hoppas innerligt att det inte är så... men vad jag vet nu så är det ju iallafall ingen som tagit den platsen framgent...

en söndagkväll som denna, när man spenderat hela helgen i goda och fina vänners lag så blir det lite extra tydligt... skönt på ett sätt... är man van vid att vara själv så är man... svårare än så är det inte... men det är ju även självklart så att man saknar den där någon special someone att söndagskokonga med, någon att avsluta helgen tillsammans med och ladda inför den kommande veckan... kolla på en film, mysa i soffan... somna sked med och någon som värmer mina fötter mellan sina lår när de är kalla... någon att säga "god natt!" till innan man somnar... någon att ligga så tätt bredvid att man knappt vet var ens egen kropp slutar och hans tar vid...

just nu vet jag bara hur man stavar KÄRLEK...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!