onsdag 28 september 2011

necessary thingies

... man inte visste att man behövde... jo, självklart, IKEA fick sig ett besök idag... jag skulle köpa någon del till en kökslåda som jag visst hade hemma redan... insåg jag när jag frågade dem på köksavdelningen... men man vill ju inte gå tomhänt därifrån! En skrivbok, en påse Swedish-fish, ett set med tre saxar och ett paket med lågenergilampor rymdes i den vansesinnigt snygga, marinblå necessären jag tydligen var tvungen att ha också...

köttbullar och mos på IKEA blev dagens middag... man kan ha det sämre! Fast nu är jag mätt... vet dock inte om jag ska skylla på köttbullarna eller fiskarna... jag är kass... jag vet! Men jag måste säga att jag tycker det är ganska trivsamt att strosa runt på IKEA på kvällen, när det inte är en massa folk och man kan tänka lite...

en annan necessary thing jag vill dela med mig av... dagens låt:


När alla clownerna
har gått från jobben
så visslar fåglarna i träden,
det finns ingen poäng i att vara fri längre
För jag vet att den här natten kommer döda mig
Oh-oh ooh yeah
Om jag inte får va med dig

Klubbland
Folk säger att allt är för konsten
Inget för berömmelsen
Men ni ser ut som dockor i kulisser
Åh, vad jag saknar Ernst-Hugo...
för patetik är konst
och konst är att förstå

Det har blivit svårt att älska,
när all kärlek lett till besvikelse
Och compadres
Lever på gränsen till förintelse
Och compadres, ni trodde man kunde svika kärlek
Oh-oh ooh yeah
Men det kan man inte

Jag vet att du är ledsen
Jag är ledsen med
För allt som är kvar är en dröm om vad kärlek kunde va
Jag läser aldrig Proust igen
För slutet gör för ont i mig

Slutet har just börjat mellan dig och mig
x3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!