torsdag 19 april 2012

morning has broken like the first morning...

... vaknade en minut innan klockan ringde idag... tydligen väldigt redo för att snöra på skorna och ge mig ut i den kyliga, arla morgonen. Andas den första, krispiga, nästan orörda luften. På riktigt, det är en så skön känsla att jag verkligen inte kan förstå varför jag har så svårt för att ta mig ut till den varje morgon, året runt... den känslan borde vara motiverande nog kan jag tycka... men så är det tydligen inte... för hade det varit så, då hade ju inte kudden, täcket och sömnen vunnit kampen de allra flesta gångerna...

7km blev det idag, en lite nygammal runda, modifierad en aning... det är också rätt gött, att bara låta benen traska dit de vill och styra lite med klockan, ja, så man inte kommer hem alldeles för sent och måste tokstressa till jobbet... vilket jag fick ändå... men det var för att duschen var så himla go och varm... fastnade ett tag kan man säga...



"Och vad vet du om gryningen
Förrän du mött varje morgon
Med sömnlösa ögon..."
Never the less... jag är nöjd med dagens start, riktigt nöjd!

2 kommentarer:

  1. skönt med morgonprommis! jag skulle behöva kliva upp kl 5 för att hinna det...så nä :P

    SvaraRadera
  2. ja, det är dundergott! För några år sedan var min promenadkompis och jag riktigt hardcore... satt klockan på 04:40 varje vardagmorgon, möttes 5, gick i 90-100min... men nu har jag blivit lite mer bekväm... 05:40 räcker gott! fan, det låter ju inte klokt! =P

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!