fredag 20 april 2012

är det min tur nu?

Att på riktigt få en chans till att bli en smalis?! Jag har liksom aldrig kunnat avstå mat, aldrig kunnat tycka att mat är allt annat än supergott (med vissa undantag då förståss)... det gör det så mycket svårare att hålla diet, att hålla sig ifrån att äta mer än vad som går an för att kroppen ska förstå åt vilket håll det är planerat att den skall...

Har jag klarat av att hålla mig strikt en hel dag så kan jag ge mig fasen på att jag trillar dit på kvällen... eller om jag klarat mig i flera dagar så trillar jag dit på helgen... så har det alltid varit... antog att det så alltid skulle förbli... men, den sista tiden, ja hela april faktiskt har jag börjat inse att det tänts ett ljus... inte något direkt trevligt ljus... med det är inte någon direkt trevlig känsla att dieta heller så skillnaden är inte så stor.

Känner doften av varm vetekudde och det vänder sig i hela mig... påminner om bakat bröd och välling... en av kollegorna fryser... vetekudden är hennes bästa vän... ständigt denna vällingsdoft...

Fick just ett mail från någon recept-site... fiskgratäng med blomkålspure... kan inte ens öppna mailet... magen slår volter vid blotta anblicken av ämnesradens ord...

Nu kanske du tycker att jag klagar och leker martyr... tvärt om, jag omfamnar känslan... känner att äntligen, äntligen finns det en rimlig chans att nå målen... men snälla, söta, rara, skicka inga mail till mig med recept... den där överrumplande känslan av voltande i magtrakten är inte något jag längtar efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!