söndag 8 april 2012

En påskafton att minnas!

Ja, helt klart en helt suverän påskafton! Det var ett bra drag av mig att bjuda in mig till Röranbeach för panelmålning/garagetvätt...  och som jag la till "så kan vi ju kanske grilla och bara mysa med lite vin och sådär på kvällen!"... panelen hade inte hunnit komma... garaget blev inte tvättat... men vi mös... först med en katt på magen och sedan med en annan...

sedan åt vi vansesinnigt goda hamburgare med hembakta hamburgerbröd, coleslaw, grönsaker i ugn, dressing och grejer... ALLT hemmagjort... så in i vassen att jag nästan tror att man värpt äggen till majonäsen själv också... men det vet jag att de inte har gjort... phu... annars hade jag fått prestationsångest!

Hade först tänkt ta en bild på maten men insåg att det vore elakt... elakt att läska någon så med en bild på världens godaste hamburgare liksom! Som toppades av  med en chokladcheesecake to die for... LCHF? Jag??? Nä... ( vad gäller det där LCHF-andet så verkar det som att det följer lite grann intaget av vin... studerade mitt beteende noga igår och jo, jag ser en tydlig koppling där... tur att jag dricker så sällan!)

Sedan kom någon på den brillianta idén om sällskapsspel... TP... I LÖV TP... men det kanske inte gör mig till den mest charmanta människan i världen... fast den inverkan verkar sällskapsspel ha på många människor... jag är nog inget extremfall! Efter TP gick vi raskt över till Pictionary... för mig kändes det som att jobba dåligt under stress... så när killarna hade vunnit det så tog vi vårt förnuft till fånga och spelade "Vem där?" istället... (eller vad det heter... man skriver ett namn på någon på en lapp och fäster i pannan på personen bredvid, som inte får se vem han/hon fått... när alla har fått en lapp med ett namn på i pannan så ställer man ja/nej-frågor till alla andra för att lista ut vem man själv "är")... mycket roligt... mycket svårt ibland!


Sedan gick fröken och la sig... var för mätt och trött... och väldigt nöjd med kvällen i goda vänners lag! Idag har vi ätit frukost tillsammans, myst lite till med katt på magen, fast på ett lite tröttare, segare och dagen efter kind of way... vid 12-snåret kände jag att det var dags att packa ihop sig och dra hemåt... måste säga att min bil är fantastiskt bra just förvaringsutrymmesmässigt... gitarren ligger i baksätet... men man kan inte vara bra på allt, min bil är bäst på att vara söt!


Tusen Tack mina vänner för en fantastiskt trevlig påskafton!!! Love you longtime!!!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack själv min vän!!
    Supermysigt, supergott & superkul igår.....
    inte fullt så trevligt i dag!
    Puss & kram

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!