lördag 19 mars 2011

in i dimman...

... eller ut ur den... jag vet inte riktigt... hade värsta bästa passet imorse... gott att köra igen efter så länge... ja, det är länge med över en vecka... visste knappt hur man gjorde... eller jo, det sitter någonstans i ryggraden det där och med bästa gänget kan det liksom inte gå fel! Gick hem på lätta fötter i solskenet för att duscha, äta frukost och anamma dagen... och så sa det bara "SMACK!!!", huvudvärken från helvetet slog till... har sovit nästan fyra timmar, slappat i soffan i lika många... vad händer liksom??? Jag skulle ju gå ut och ta en långpromenad i solen, njuta av vårens comeback och glädjas... inte ligga gömd i min lägenhet med fantomsmärtor och kolla på dålig tv.

Kollade tex. lite på reprisen av Så ska det låta... tror inte det va en så bra grej att ta in såååå många förstaklass diva-wanna-bes på en och samma gång... när Alcazar får glittra och glamma ikapp, för jo, det verkar onekligen som om de tävlar sinsemellan, så kanske inte Christer "se mig, se mig!!!" Sandelin behöver stå och dansa i sin lilla vrå... eller??? jag blev helt matt, va tvungen att byta kanal... minns inte ens vad jag såg då...

Strax efter solens nedgång (enligt SMHI så skedde det 18:23 idag i Kungälv, man vill ju inte verka lösaktig) hittade jag en flaska Beaujolais-Villages (nr 5003)som jag köpte för några veckor sedan. (mest för att det va fint med blommorna kanske)... enligt systembolagets vinkännare så har detta vin en ungdomlig, bärig smak med inslag av blåbär, skogshallon och örter... jag är beredd att hålla med... ganska självklart eftersom jag inte alls kan något om viner, men försöker lära mig... systembolaget däremot, tror och hoppas jag, kan sin sak... iallafall i jämförelse med mig då!...  lite blåbärssoppa finns där alldeles bestämt... doftar lite skogsbär... smaken stannar kvar en stund i munnen... jo, detta är gott, det kan absolut få bli sådant man hittar fler gånger i mitt hem! Tycker alltid det är lika roligt när man hittar ett sånt där "bra kort", som man kan ha till lite allt möjligt. Samma producent (Georges Duboeuf ) har gjort ett annat vin som heter Morgon (5106)... lika fin flaska med blommor på, får nog bli att testa det också någon gång... för visst väljer man vin efter etiketten?!

 

Bilderna är lånade av systembolaget.se

Denna lördagen blir nog inte mer underhållande än såhär, men se, ett vintips eller två är ju aldrig fel! sedan att det utgick ifrån blommorna på etiketten... kanske inte det mest pålitliga, men trivsamt att någon annan vågade smaka först liksom!

Hoppas du har en helt fantastisk lördag! Att du har någon att krama om och dela den med... om du har det så var extra rädd om den personen... jag önskar jag hade varit det...

god lördag på er!

6 kommentarer:

  1. Oh...
    Läser hela ditt fina inlägg...
    Och får en hjärtinfarkt på näst sista meningen...

    NEJ NEJ NEJ! Nu blev det fel när du tänkte!
    Du är/var bra som du är! Och behöver varken behaga eller finnas till för någon annan än dig själv.
    Hade det inte tagit slut när det gjorde, så hade det skett senare. Och du får inte ge dig själv skulden.
    Du är du. Och du är asbra!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. mitt hjärta! Du har ju mig...o jag älskar dig en massa! O lägg inte mer energi på han för han e inte värd det, e inte värd dig! Lätt o säga men du vet vad som står i mitt tak ovanför sängen... Jag tillåter icke!!
    O madeleine: Fina ord!Jag kunde inte säga det bättre...hon den där Nina e alldeles alldeles underbar...o apgrym!

    SvaraRadera
  3. Håller med Madeleine! Man ska aldrig klandra sig själv för sånt. Krama om dig själv istället och njut av ditt vin :)
    Karm!

    SvaraRadera
  4. Åh Madde, skitbra sagt!!!
    Nina, du ska inte gå och tänka "om jag bara gjort si,om jag bara gjort så"
    Som Madde säger, lägg inte skuld på dig själv.
    Du är kanon och jag ska springa med dig, Madde också, fast hon vet inte om det än!
    Kram
    :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för vintips!

    Kram på dig du fina tjej!

    SvaraRadera
  6. Jag är stolt över dig, tycker du gör och gjorde precis rätt. Jag älskar dig precis som du är hjärtat!
    Snart kommer det en man i ditt liv som ser dig med mina ögon och som du ser honom på samma sätt. Promise!
    Btw, i Hemskedal och pilsnerbacken kan vad som helst hända :-) kram kära syssling

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!