tisdag 22 mars 2011

vaccinerad för livet...

iallafall mot HepatitB... A och stelkramp fixade jag klart i höstas... tänk om man kunde vaccinera sig mot hjärtesorg också... det tycker jag hade varit bra... och mot livskaos... det hade inte heller suttit fel... finns mycket man skulle kunna önska att man kunde vaccinera sig emot när man tänker efter...

...det där med att ta en liten sketen spruta är ju inte så farligt... eller så märkvärdigt... men har man haft en rejäl sprutfobi att tampas med så är det inte utan att man vill ge sig själv en guldstjärna varje gång man trotsar sig själv... fastän jag inte är rädd längre... fastän jag numera är blodgivare... varje gång jag utsätts för den där nålen så hajar jag till... kroppen går liksom på autopilot till en början och så får jag förklara lite snabbt för mig själv att jag ju hade jobbat bort det där... att jag ju inte alls tycker att det är det minsta läskigt eller otäckt... och jag är inte rädd... tycker inte det är direkt otäckt heller längre... men jag måste påminna mig! ...och se så glad man blir när man är klar!!! (fast jag ser mest hysterisk ut kanske!)


 

Dukoral är tydligen bra om man ska till Indien också... det ska ju jag... men inte idag... idag ska jag på dräktsömnad!


Hoppas tisdagen varit till belåtenhet!

6 kommentarer:

  1. duktig tös jag trodde inte du var rädd för nåt.
    Men en jätteguldstjärna till dig iaf.
    sur jag var när ja vakna natten till lördag å hade ont i halsen..........hade ju plats på spin å dessutom fixat barnvakt :(

    SvaraRadera
  2. Dukoral is the shit! Har inte varit magsjuk en enda gång på säkert 10 år, och jag reser MYCKET.
    Heja dig som tog sprutorna! You go, girl!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Tack mamma!!! kram

    Diana - haha, du skulle bara veta, innerst inne... och det är inte så djupt heller... så är jag en fegis!!! Blyg och eländig... jo det är sant! Ja, jag förstod det... du såg INTE glad ut när du gick förbi utanför... men på lördag kör vi igen!! kram

    Madeleine - ja, jag hoppas det ska hjälpa iallafall! Du tror inte din mage är ganska härdad då? Att du genom alla dina resor liksom vant den??? Men så får det bli, dukoral, vitpepparkorn, Imodium och kanske en whiskey. tack! och stor kram!

    SvaraRadera
  4. visst är det lite läskigt att bli stucken.
    men jag brukar tänka att om jag är modig kanske jag får ett litet klistermärke eller nåt efteråt.
    när skall du till indien?
    har du fingerborg på dräktsömnaden?
    kram till dej nina!
    ulrika

    SvaraRadera
  5. Ulríka - du är ju så söt!!! Jo, lite läskigt är det, jag vill nästan ta den där sprutan efteråt och liksom kolla, känna och inspektera... terapeuten jag gick hos för att bli av med fobin sa att det är för att jag vill ha kontroll över situationen... tror hon hade rätt!

    Indien blir om två veckor, nästa lördag... jobbresa så det blir ju inte så mycket av att se saker men det är ju spännande det också!

    Nä, jag har faktiskt inte det... jag hade det ett tag, när det blev att jag nästan va tvungen att sticka mig i fingret hela tiden, men just nu behövs det inte...

    kram tillbaks fina du!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!