fredag 18 mars 2011

fredagsmys

jo, alldeles strax... efter denna dagen som varit något stressig, stissig och inte alls sådär lugn och trivsam som man skulle kunna önska när man varit hemma i tre dagar... har flängt runt som en galning... fixat med visum och papper, foto, underskrifter etc... och så när man tror att man har allt klart för sig så inser man att det måste vara färgfoto... f-a-n!... sa jag inte alls då... nä, för jag rabblade ur mig en hel rad med fula ord... lite så som Lisabeth i Madicken gör när hon går in i garderoben på kvällen och säger pisspotta en massa gånger så det är gjort för veckan... fast jag sa inte pisspotta... men det jag sa sa jag såpass många gånger att jag inte borde behöva kraftuttryck mer denna helgen iallafall...
bilderna är lånade av astridlindgren.se
Det är extra härligt att man måste ta kort en dag som denna också, när man varit sjuk i tre dagar... inte orkade fixa håret imorse... än mindre sminka sig...  inte kan fixa håret som formats efter den där Lilla My- knuten man rafsade ihop på väg ut genom dörren... ett par hårnålar senare blev det ändå en hängande frisyraktig sak... smink va bara att glömma... är inte tjejen som springer runt med en arsenal av make up i handväskan... alls... och bläckpenna verkar lite väl galet... eller???... jag tyckte det då iallafall... men med bilden i hand så borde jag kanske ändå ha riskerat att verka lite galen... gissar att det redan är kört liksom... och det där kravet om att det måste vara färgfoto... eh, jag vet inte... kan nog lika gärna skicka in min svartvita bild... mars-blek utan smink, platt hår med "tofs-våg" mitt på... i grå kofta... blir ganska svart-vitt det också! men fotografen va söt, han jobbade verkligen häcken av sig för att få mig att le... och eftersom jag inte kan göra något halvdant så blev det antingen "häxan surtants kusin" eller "Nicke och Mojjes sysling" på bilderna... och när jag kom för att hämta dem så hade jag även fått två förstoringar på köpet... men man tackar så hjärtligt!!! Why??? Är det verkligen snällt??? Det är ju ändå fredag liksom!!!

Nä, nu ska jag packa ihop mig, stänga ner och åka och köpa räkor, vin, bröd etc. och åka till farmor och farfar för fredagsmys. Önskar dig en riktigt trevlig fredag!

Inte för att jag är det kanske... men det blir inte bättre en fredag än såhär!

1 kommentar:

  1. Oh, ta´t lugnt! Tänk på att du varit sjuk!
    Hatar passfoto... Mitt nuvarande är skitfult! Och du ska veta att jag visar mitt pass en del.... Grrr... Men snällt att du fick förstoringar.
    Härligt med fredagsmys hos farföräldrarna.
    Ha en trevlig kväll!
    Kram :D

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!