måndag 21 mars 2011

tack alla ni underbaringar!

Började skriva på ett gemensamt svar i kommentarform till alla era fina, fina kommentarer och mail jag fick på ett inlägg i lördags, kände att det inte va riktigt nog... det fick bli ett inlägg istället! Ni är ju helt galet söta och rara, fina och alldeles underbara! Jag blir så rörd och glad och tacksam och skulle vilja krama er och banka in i skallen på er (på ett mjukt och snällt sätt) vad det betydde för mig just då... och fortfarande gör... ja, hade detta varit en oscarsutdelning och jag av någon anledning hade vunnit en oscar för bästa kvinnliga huvudroll så skulle de börja spela musiken nu för att de kände på sig att jag nog kan gå på i evigheter... TACK för att ni finns och stöttar, peppar och talar om för mig när jag tänker fel... jag gör det ibland, jag är inte perfekt... det är gott att veta att jag får lov att vara just det, inte perfekt! 
bild lånad av oscars.org
Att vara perfekt och perfektionist har ju liksom blivit något trendigt i dagens samhälle... ett trendord många tjejer använder sig av utan att kanske förstå vad de gör mot sig själva i det ögonblicket ordet ploppar ur munnen på dem... många tjejer säger att de är perfektionister, att de är kontrollfreaks... som om det vore något bra!!! Det är ju bara ett ytterligare krav man ställer på sig själv... som man dessutom inte kan leva upp till antagligen... för om man ska vara perfektionist inom en sak eller område så innebär det antagligen att man gör avkall på annat... och då är man ju inte perfekt... för att vara perfektionist inom allt borde ju klassas som en sjukdom... och det är ju fan inte bra!!! Sen är det ju inget fel i en sjukdom, men kanske heller inget man ska sträva efter...

Så därför är jag så glad över att jag har alla er som talar om för mig att jag är bra som jag är, att jag duger för den jag är fastän jag inte är perfekt... kanske för att jag inte är perfekt... Alla borde duga som den de själva är, och inte bara duga, alla som vågar vara sig själv borde faktiskt hyllas.. hyllas för att de står för sina tillkortakommanden... kanelbullens dag, fettisdagen och sånt tjafs, får hemskt gärna fortsätta finnas (gillar ju både kanelbullar och semlor så det vore trist att avbryta en trevlig tradition) men fram för lite mer vardagshjälte-klapp-på-axeln... eller bara en vanlig j-la klapp på axeln. Och en guldstjärna!!! Guldstjärnor är viktiga! Så en stor guldstjärna till just dig för ditt stöd och din omtanke, pepp och blotta närvaro!

5 kommentarer:

  1. Visst är du en härlig kvinna och jag älskar att hänga här!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Sen skottet har jag varit dålig både på att läsa och kommentera, men jag ska ta igen det! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Det är väl jättetrist med perfekta människor! Så varför försöker vi vara sådana då? Vi måste banka in i våra kvinnliga huvuden att vi visst duger precis som vi är!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Madeleine - Det är jag som ska tacka, om och om igen!!! Du är fantastisk! tack! kram!

    Petra - tack detsamma!!! Det är ju klockrent att jag gillar att hänga hos dig också =) kram

    Fru Gårman - är du klok eller?! Det är väl klart att ett ryggskott får lov att sinka bloggpromenerandet... om jag inte missminner mig helt och hållet så kunde du inte ens gå till MAX?! Klart du inte kan traska runt och läsa bloggar då! Hoppas du mår bättre du! kram på dig! =D

    Stort och smått - ja, visst är det!!! så varför strävar man till att vara sådär perfekt = tråkig... det är ju knappast många som vill vara tråkiga liksom!? Nä, fram för operfektionister... tror nästan vi ska mynta en dag för operfektionism! kram fina du!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!