söndag 27 mars 2011

god natt efter god dag!

... hemma hos mamma och pappa efter en supertrevlig dag med söta svägerskan, söta Ylva och mamma på Hos Pelle där vi mumsade smörrebröd och mös... själv valde jag en med pannbiff och lök... när det visade sig att jag hade lite kvar att fylla ut så tog jag en smörrebröd med stekt spätta med remouladsås... smaskigt!!!
bild lånad av restaurang-expressen.com

 Efter det blev det Lorensbergsteatern med mamma och Ylva och Galenskaparna och After Shaves föreställning Hagmans Konditori... riktigt imponerad av allt... tempot, scenografin, kläderna, danserna... de dansade bannemig HELA tiden... eller iallafall väldigt länge... jitterbuggstuk liksom... det verkar ju väldigt konditionskrävande och de verkade inte ens anfådda, än mindre svettiga!!! Sen att texterna va superunderfundiga och allt verkligen va genomtänkt och trevligt va ju verkligen toppen! Skulle kunna tänka mig att se denna igen... helt klart... DET måste ju vara ett av de bästa betygen en föreställning kan få! Däremot att folk reser sig och går innan ensamblen är avtackade klart är rent pinsamt! Medelåldern på publiken va lätt 50-60åringar... och ska jag dömma folk över en kant och hunden efter håren eller hur nu man säger så kan jag lätt slänga ur mig att de är respektlösa och snorkiga... tur att de finns undantag! =D


Nu ligger jag i min stora säng i mitt gamla flickrum... min säng som pappa byggt till mig och som jag älskar... ute på landet där man nästan störs av tystnaden... underbart! Sover alltid extra gott här... det ska jag göra inatt... ost och rödvinsstinn som få... vi har ätit en massa goda ostar, kex och tillbehör... brie med hjortronsylt till är ju galet gott... jag kan knappt sluta äta! Att äta detta med farmor och farfar är alltid extra mysigt eftersom de älskar ost... så till den milda grad att jag sett farfars ögon tåras när de fick en "hemystad" ost i julklapp ett år... både rödvin och portvin har slunkit ner... nu står magen i alla fyra hörn och dagen har knappast mer att erbjuda än såhär... nä, klockan har ju redan gått över midnatt... ska ställa om klockan bara och sen så ska jag sjunka djupare ner i sängen och sluta mina blå... god natt på er!

2 kommentarer:

  1. Hej fina
    Ja finns det nått värre än folk som reser sig innan saker och ting är riktigt slut? Ja jag håller med, det är så sjukt respektlöst!!!
    Fyyy
    Men jag hoppas du sov gott som den sessa du är!!

    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej söta du! jo, det gör det faktiskt... krig och barn som far illa... men sedan kommer detta... respektlöshet mot de som underhållit en i över två timmar... varför har folk galet bråttom en lördagkväll kl.19? Men jo, absolut, sov som en galning, till sent imorse... av någon anledning blir jag lite tonåring hemma hos mamma och pappa... =D kram kram på dig!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!