tisdag 8 mars 2011

en lista om mig (kan kanske inte bli mer intressant än så???) =D

Hittade denna hos Fru Gårman... hos henne hittar man ofta bra saker!!! Så jag gör som hon säger (det har jag gjort från första bloggstund... tagit bort ordverifiering etc.! =D) en oumbärlig bloggvän helt enkelt! Men nu är det bara listan som kommer från henne, svaren är mina egna!

Skor: JAAAA, massor!!! UGGs eller stövlar, eller converse... eller alla andra skor som kanske inte riktigt är fotriktiga... gärna med hööööga klackar... står en massa sådana i mitt skoskåp... några helt oanvända... andra flitigt använda... Jag älskar skor... framgick det??? =D
Sneakers: Räknas Converse??? Annars nä... tror inte mina hiking-skor faller inom kategorin heller nämligen...
Jeans: ja, HM har grymt bra jeans har jag insett... har haft alldeles för många (och långa) jobbiga stunder i provrum med märkesjeans, svett och tårar... HMs jeans blir man inte arg när man provar för att siffran visar för höga siffror etc.! Varken storlekssiffra eller pris! =D
T-shirt: inte så ofta... de jag har är isåfall Product(RED) t-shirts från GAP så man stödjer de Aids-drabbade i Afrika samtidigt. (Bono ligger bakom det hela och bl.a så har jag en likadan t-shirt som Scarlett Johansen... bara en sån sak!)
Underkläder: alltid dagtid... eller nästan iallafall... i stort sett aldrig nattetid.
Väska: en stooor Tiger i obestämbar grå-grön-mullvad-färg och en liten, svart, virkad The Sak, den lilla har jag i den stora om jag behöver den stora, då hittar jag plånbok och telefon lättare!
Plånbok: ja, en Paul Smith med en Mini printad inuti... opraktisk eftersom den saknar myntfack... lite för liten för stora sedlar... tur att man sällan  har stora sedlar helt enkelt!
Solglasögon:  Pilotisar... av alla de slag! Älskar pilotbågar!!! Stora, mörka, spegelglas... så länge de täcker MYCKET av ansiktet och jag ser tuff ut så är det okej! 8-)
Klocka: ibland, en STOOOOR och TUNG herrklocka som jag fyndade på marknaden i Shanghai i höstas... den ger mig blåmärken på handen om jag dansar för mycket med den på...
Smycken:  guldring i "lilla örsnibben" i örat... i övrigt ingenting
TV: Ja, men jag vet inte riktigt varför... är för dålig på att kolla helt enkelt! OM jag kommer ihåg att kolla så blir det gärna Sex and the city, Cougar town eller Vänner.
Mobiltelefon: iPhone... hatad första veckan, älskad ever since!!! (telefonen jag hade innan va en rosa metallic samsung som jag hade matchande nagellack till... men någon trampade sönder den... vilket jag är tacksam för faktiskt, man kan inte hänga upp livet på en nagellacksmatchande mobil även om den va fin!)
Dator:  Sony Vaio lap top... en vit... det är det viktigaste! =) + en gammal stationär harv från 2004... den ska göras av med men än så länge är det lättare att mixa pass på denna... så bortforslandet får bli ett senarer projekt...
Lotion: nej, body butter från Body Shop ibland...
Deoderant:  Dove deo stick
Tandkräm: Ja, vit... colgate... känns inte som om man får samma effekt med en turkos tandkräm...
Schampoo/Balsam: Dermanord (Maria Åkerberg) Hair and body schampoo / Charles Worthington balsam
Tvål: bodywash eller någon barnschampo som inte torkar ut och luktar sådär tuggummigott!
Parfym: DKNY delicious (har snurrat in helt på detta "säkra kort" och kör både det gröna, det röda, ljusrosa och ceriserosa äpplet).
Mineralvatten: helst inte, OM så får det vara Loka Citron... man blir så rapig av mineralvatten! Dessutom har vi jättegott vatten i kommunen och det är galet mycket mer skonsamt för miljön
Vin: Gärna! Favoriten rött just nu heter Some Zin... ett Zinfandel som smakar väldigt mycket blåbärssoppa! =D... Vitt är jag inte lika bra på... inte för att jag är bra på rött heller, ringer alltid mamma och pappa för att få tips och idéer, eller går på hur snygg etiketten är! Bubbel av alla dess slag (iallafall ganska torra)... ett par Chapel Hill är ett måste i kylskåpet... om man skulle få oväntat besök!
Drink: Cosmopolitan eller något annat vodkabaserat. Vodka Lime är en klassiker (som dock kan få oanade konsekvenser... eller numera ganska anade...)
Bröd: inte så ofta, men nybakat, hembakat bröd är ju svårt att motstå. Har ett recept på "Råda Bröd" jag fått av min kära syssling. Det är galet gott! Påminn mig om att dela med mig av detta någon gång!
Mat: Alldeles för många favoriter... älskar att laga mat, men inte till bara mig själv... fast farmors kåldolmar slår det mesta!
Glass: kan vara något av det bästa som finns! Sorbet ännu bättre!
Godis:  Massvis om jag själv får bestämma... inget alls om samvetet får säga sitt... men när jag bestämmer då är regeln att ju mer E-ämnen desto bättre!!! Fast polkagrisar är ändå favoriten... men just nu avstår jag... så länge jag har karaktär nog iallafall, så tydligen bestämmer samvetet!
Säng: en alldeles för stor och hård 120-säng... tycker inte alls om just nu...
Magasin: iForm och toppHälsa dimper av någon anledning ner hemma hos mig... jag borde säga upp prenumerationen för länge sedan, läser dem knappt... annars kan det bli en Damernas eller Elle ibland... ganska sällan...

Gör som jag, kopiera listan, gör den till din egen! =D Det är ganska kul att tänka efter vilka egenheter man har! Själv sticker jag iväg och syr lite på min folkdräkt då... det är ju tisdag! :-)

5 kommentarer:

  1. Gillar din lista! Ska göra den snart...
    Du måste gilla din säng. Det är viktigt... Om du köper nya pinaler, typ fin sängkappa, och fina sängkläder.... eller byt madrass... Du spenderar stor del av livet där, även om nivån på skojigheterna varierar... (Det är INGET skoj alls i Hästen här, kan jag erkänna, men en dag så ljusnar det väl i singelträsket!)
    Kul att du gillar ett vin som smakar blåbärssoppa efter allt du fixat med cykelvasan! Lite Tema över det hela, liksom!
    Nå, nu är det JAG som kommer snarka högt inatt. En dag i luften (nästan två, 14 timmar) kräver sitt..
    Ha det gott och tack för go läsning!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul läsning!
    Jag ser framför mig en snygg och väldigt cool tjej! =)

    SvaraRadera
  3. Alltså aj lajk denna lista. Sen lajkar jag också inledningen i detta inlägg. :D
    Sist men inte minst, aj lajk juu tuu! :D

    SvaraRadera
  4. Jag gillar listor så jag snor den :)
    Ha en toppen dag!
    Kram på dig!

    SvaraRadera

gillar vad du just läst?! lämna gärna en kommentar... jag skulle bli superjätteglad!

vet du inte hur man gör? Det är jättelätt... skriv din kommentar och sedan bara man väljer Namn/Webbadress i rulllisten nedan (ska det vara så många "L"???) skriver in sitt namn, om man har en webbadress kan man fylla i där också, annars lämnar man blankt... och tryck på "skicka kommentar" (ibland får man trycka några gånger för att det ska fungera) simsalabim så blir vi båda glada... iallafall om du skrivit något snällt... och det gör vi ju bara... det ska ju vara en trevlig och trivsam atmosfär här inne! TACK!!!